Is het strafbaar om bij de bijeenkomst van de 5/12 man bekend te maken dat hij niet bestaat?

Even 5/12 voor de eventuele verl te jonge gv'ers.

Is het srafbaar? Wat kunnen ze tegen je doen? En is de situatie wel is voorgekomen?

En nee ik ben niks van plan;-)

Weet jij het antwoord?

/2500

Nee het is niet strafbaar, maar sommige ouders / kinderen zullen het niet op prijs stellen. en waarom zou je het ook doen?

Nee, er is geen wet die het verbiedt, het maakt ook verder niks uit, ze blijven toch wel geloven. Mama en papa verzinnen er wel iets op (moet natuurlijk niet te vaak gebeuren dan).

Heb zo het vermoedde dat er wel een GV'er is die dergelijke ongein direct meld bij het beheer en deze zullen de opmerking zo snel mogelijk verwijderen. Toegevoegd na 22 minuten: Foutje, dacht dat het enkel ging over deze site. Doe je het in het openbaar is er weldegelijk iets aan te doen als je het doet in een groep met kinderen met begeleiding. De actie heeft dan een opruiend karakter en kan bestraft worden naar gelang de impact op de groep. Zie hier voor het wetboek van strafrecht artikel 131, hier staat een maximale straf van vijf jaar op en / of een maximale geldboete van 18.500Euro op.

Het feit zelf is niet uitdrukkelijk opgenomen als strafbaar feit. Wel kent ons wetboek enkele zogenaamde 'kapstokbepalingen' waar men verschillende daden die zelf niet strafbaar zijn aan 'op kan hangen', indien het wenselijk is dat dit bestraft wordt. In dit geval zou je kunnen denken aan 'verstoring van de openbare orde'. Wanneer iemand bij een bijeenkomst van Sinterklaas roept dat deze niet bestaat, kan ik me voorstellen dat dit de nodige tumult en verontwaardiging veroorzaakt onder de aanwezigen. Dat is in zo'n geval, afhankelijk van de omstandigheden, waarschijnlijk voldoende voor een aanhouding vanwege deze gedraging. Zo werden vorige week tijdens een intocht een aantal personen gearresteerd die protesteerden tegen het fenomeen van Zwarte Piet, wat in hun ogen een uiting van racisme is. Hoewel het een vreedzame demonstratie betrof, werden zij ook vanwege verstoring van de openbare orde aangehouden.

Ja, je gaat mee naar Spanje !!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100