als je in je broek plast omdat je het niet meer in kan houden, heeft een agent dan het recht je te bekeuren?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (7)

Nee, je mag best in je broek plassen.

Ik neem aan dat je bedoelt of dit wildplassen is of niet, maar dat is het niet. Wildplassen is wanneer jij een boom (of wat anders) op straat gaat gebruiken als toilet. In je broek plassen valt hier niet onder. Het is niet tegen de wet, maar wel behoorlijk gênant.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Nee hij mag je niet bekeuren anders zou het heel erg gemeen zijn he alle peuters een bekeuring geven.

Toegevoegd na 25 seconden:
niet dat alleen peuters in hun broek plassen hoor
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik snap de minnen niet.....dat van de peuters vind ik een goed voorbeeld, + van mij.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hahahaaa ;p
Als je dat doet terwijl een agent jou berispt mag hij je verbaliseren.

Hij kan dit dan zien als een belediging.

Op elk ander moment is het niet bestrafbaar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
't Is dan wel meteen de gênantste manier om Oom Agent te beledigen. :P
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
haha!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hahahaha. Nou ik zou dan eerder in mijn broek schijten, in de zin van, ik heb er schijt aan hahaha
Ik denk dat dit niet mag.
Want als een persoon een incontinentieprobleem heeft kan dit ook gebeuren.
En dat kan het geval zijn bij jong en oud.
Dit is dan een medisch probleem en is overmacht.
Dus ik vind dit niet terrecht.
En dan nog wat dacht bij een vrouw die het vruchtwater breekt.
Daar kies je dan toch niet voor op dat moment.
Talloze voorbeelden waarom dit niet terrecht zou zijn.
12 jaar geleden
Het mag wel want je plast letterlijk in het openbaar maar ik zou als agent het niet gaan bekeuren want je hebt al een probleem. En als een agent met iemand praat trekt dat de aandacht en valt het meer op.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nee, als zou je het aankondingen en zelf beweren dat je het met voorbedachte rade doet.

zou je hiervoor eerst een keuken van een restaurant in lopen b.v., of een kinderdagverblijf....en dan pas je broekspijpen van binnenuit water gegeven....tja....dan zou ik ook maar gelijk gaan zitten om te mensten, de agent schrijft alvast een wc papiertje voor je
;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niemand heeft het recht je te bekeuren waneer je in je broek plast. Je broek is namenlijk jouw eigendom. Het is trouwens ook een beetje lastig te controleren. Maar wanneer je een rok draagt en je plast over een voorwerp wat niet van jou zelf is, mag een agent je echter wel bekeuren. Alleen neem ik aan dat agenten dat wel door de vingers zien. Als een agent niks nuttigers te doen heeft dan mensen onnodig nog meer voor gek te zetten, dan kunnen ze beter ander werk zoeken.