Wie kent een paar arbiedsrechten die er vroeger in de tijd van kinderarbied niet bestond? het is voor een schooltaak.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving

Het beste antwoord

-Vanaf je 16e pas mogen werken.
-Elke zondag en zaterdag vrij.
-Er staan flinke straffen voor werkgevers die werknemers te veel uren per dag laten werken.
-Verplicht een aantal weken vakantie per jaar.
-Er bestaan nu een minimum loon waar je zowiezo boven moet zitten.
-Er bestaan arbeidsverenigingen die ingrijpen wanneer de rechten van (een) werknemer(s) worden genegeerd of overtreden.
-Niemand mag minder loon krijgen of harder moet werken omdat diegene man/vrouw is en of als rasverschil het geval is.
Zo genoeg?
Veel succes, groetjes van mij
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

vakantie en vrije zaterdag
anneliez
12 jaar geleden
Ik denk dat jouw docent "het wetje van 'Van Houten', wil horen.

Google die maar even. Heb je toch zelf ook nog wat aan je huiswerk gedaan.