een vrouw staat ingeschreven bij haar vriend en kan niet aantonen dat ze ergens anders woont. Zij ontvangt alimentatie. kan dit gestopt worden?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (3)

dat kan maar niet zomaar zonder aankondiging. Je moet dan wel een aangetekende brief sturen dat je dit van plan bent op basis van de gegevens dat zij samenwoont. Zij kan hier dan weer tegen in verweer gaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ontvangt zij alimentatie voor haar kinderen, of voor haarzelf? De alimentatie voor haar kinderen kan in ieder geval niet stopgezet worden, er is een onderhoudsplicht voor de vader.
De alimentatie voor haarzelf is een wat ingewikkelder kwestie, daar spelen veel meer zaken mee.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als het hier gaat om partneralimentatie dan verandert de levensomstandigheid van de vrouw uit je vraag en zal dit van invloed zijn op de hoogte van de alimentatie.
Partneralimentatie komt voor, indien de inkomens van beide partners behoorlijk verschillen. Door samen te gaan wonen komt is dit dus van invloed op het verschil in inkomen.
De afspraken over partnetalimitatie worden in een echtscheidingsconvenant vastgelegd. In dit convenant kan de vrouw de voorwaarden vinden over de regeling die destijds is getroffen.
Een rechter hanteert de volgende uitgangspunten:
* behoefte: welk bedrag is er nodig om de levenstandaard van het huwelijk voort te zetten?;
* verdiencapaciteit: aanwezigheid van eigen inkomsten of de mogelijkheid (op termijn) zelf inkomen te verdienen;
* draagkracht: hoeveel alimentatie kan er volgens een draagkrachtberekening maximaal betaald worden.

Het tweede punt is hier dus in het geding.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+; Wat is je reden "minnaar"?