Ik heb begrepen/gehoord dat je als student, ongeacht leeftijd, geen huis mag huren, klopt dit?

of heeft dit alleen met inkomen te maken? of met het beleid van de stad?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving
1.2K

Het beste antwoord

Je mag een huis huren, zolang je garant kan staan voor de kosten. Dus een regelmatig inkomen hebt. Of je daarbij student bent of niet is irrelevant.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Neen dat klopt niet.

Als je als student toch een vast maandelijks inkomen hebt dat voldoende groot is om de huur te kunnen betalen mag de verhuurder in principe een student niet weigeren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het zal vooral met inkomen te maken hebben.

Als je nog geen 23 bent krijg je geen huursubsidie wanneer je een huurprijs hebt van 325 euro of meer!

Als je met meer personen een huis huurt moeten je medebewoners op het contract staan.
En veel woningverhuurders willen voorkomen dat er rommelige studentenhuizen in hun buurt ontstaan.

Maar een algemene regel is het dus niet.