Mag een bedrijf (fabriekshal) elke dag een deur openzetten die aansluit op een fietspad zodat zij frisse lucht hebben en vieze lucht naar buiten gaat?

De vieze, giftige geur komt vanuit de fabriek nu naar buiten.

Elke dag hebben ze de deur open en er naast fietsen mensen er langs /door.

Mag dit? Wat valt er tegen te doen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waaruit maak je op dat geur giftig zou zijn? Ik vind koffie niet lekker ruiken ik vind het zelfs vies ruiken, maar denk niet dat de geur die je ruikt bij de Douwe Egberts in Utrecht giftig is

Antwoorden (3)

Is het echt giftig? Dan mag het absoluut niet, maar elke fabriek heeft een vergunning en daar staat alles in omschreven wat mag. Als je het niet vertrouwd kan je het melden bij je gemeente en die zal onderzoek doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als een bedrijf werkt met schadelijke danwel giftige stoffen is er in de milieuontheffing de manier van ventileren opgenomen, duidelijk is dat een schadelijke danwel giftige stof nimmer door een openstaande deur naar buiten mag kunnen.

Je kunt bij de gemeente de verleende milieuontheffing inzien, is er sprake van overtreding kan je de politie verzoeken om op te treden tegen de overtreding en de gemeente verzoeken handhavend op te treden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als het giftig is mag het niet. Kun je aankaarten bij de gemeente of milieudienst.
Als je het vindt stinken maar verder geen claim/bewijs hebt over de giftigheid heb je pech.
Kom bijv maar eens naar Groningen in de herfst, als de suikerfabriek weer eens bezig is. De hele stad stinkt dan en er valt niets tegen te doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben nu vlakbij een koekjes fabriek aan het werk, in een woonwijk, is voor even wel lekker maar na een paar uur, vind zelfs ik ( een echt koekie monster) het niet lekker meer;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zo hebben wij in Den Bosch een veevoederfabriek, getver wat stinkt dat!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
en in gouda de uni chema bleg wat een lucht komt daar vandaan als de wind verkeerd staat