Wat kan je doen tegen een advocaat die je jouw geld na jouw winnnende rechtzaak niet uitbetaald?

Ik heb een advocaat een totaal afgesproken bedrag betaald voord het bepleiten van mijn zaak en het geld terugvorderen. Ik heb gewonnen en de tegenpartij moet mij een paar mille terugbetalen. Die heeft mij met bankafschriften laten zien een groot deel van het geld te hebben gestort op de advocaat's rekening. De advocaat heeft een klein deel daarvan aan mij betaalt en stuurt mij rekeningen voor het 'tevergeefs' terugvorderen van mijn centen bij de schuldenaar. Wat kan ik nu doen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving

Het beste antwoord

1. De afgesproken deal met je advocaat over de vergoeding is helder (en staat hopelijk ook op papier ?)
2. Er is een vonnis en daar dient iedereen zich aan te houden, ook uw advocaat.
3. Kom je er niet uit met je advocaat, dan kun je je wenden tot de Orde van Advocaten.
zie: http://www.advocatenorde.nl/243/consumenten/veelgestelde%20vragen/probleem-met-uw-advocaat.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Wat een schurk! Dat is een dief. Je hebt bewijs dat je de zaak gewonnen hebt. Je hebt bewijs dat de tegenpartij een groot deel van het geld aan de advocaat betaald heeft. Je hebt bewijs dat de advocaat beweert dat hij het geld tevergeefs heeft teruggevorderd. Ga met die bewijzen naar de politie.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Einde carrière, zou ik zeggen...
De tegen partij heeft het schade bedrag nog niet volledig betaald als ik het goed begrijp, daar door, is voor jou advocaat de zaak nog niet afgewikkeld, en parkeerd het geld op een derde rekening. Ik zou even contact opnemen met advocaat hem van de zaak halen en eventueel een deurwaarder in de arm nemen om de rest van het bedrag te claimen bij tegenpartij. Mocht je advocaat je geld niet willen overmaken vraag hem dan om de reden. Uk wens je su6