Kan ik dan een klacht indienen tegen NASA?

Stel dat stuk ruimte vaartuig knalt op mijn auto vandaag.
Kan ik ze dan aanklagenvoor een paar miljoen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een paar miljoen :-)? Wat voor auto heb jij?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een paar miljoen schade is wel erg veel, rijd je in een auto van goud?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zit ik er net in, lekker dan....
In Amerika claimen soowieso ze van alles dus..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja maar dat is voor je gezondheid, dit is alleen voor je auto, dus als dat stuk morgen jou persoonlijk raakt kan je wel wat claimen, maar die kans is 1:....
Ritsuka
12 jaar geleden
Leuke vraag
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
denk dat je beter een andere manier zoekt om rijk te worden, trouwens als dat stuk zo groot is dat het je auto vernield en jij zit erin dan denk ik dat je andere problemen hebt dan je auto of die miljoenen

Het beste antwoord

Als dat brokstuk morgen op jouw auto komt (Onwaarschijnlijk, het laatste nieuws is dat het niet in Europa gaat landen) dan heb je inderdaad recht op schadevergoeding. Een paar miljoen zal het niet worden. Echter, met het risico dat eea uit elkaar schiet in de Media, is de kans groot dat de nasa zelf al een leuk aanbod doet. BV een compleet nieuwe auto. Zij kunnen het niet hebben dat er spookverhalen het internet op komen over hoe hun afval allerlei eigendommen verwoest, en zij weigeren de schade te voldoen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Als je kan bewijzen dat het van de NASA is misschien wel maar is het niet van een vliegtuig of een russische ruimteschip of misschien van een koreaans raket die uit de koers is gegaan? Als het je lukt lees ik het hier graag.

Toegevoegd na 1 minuut:
Of misschien zijn het wel brokstukken van een vliegende schotel, als iets je raakt uit de ruimte zal het bijna niet meer te herkennen zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je auto echt getroffen wordt door een stuk ruimtevaartuig en je kunt onomstotelijk bewijzen dat het om brokstukken van NASA gaat, kun je om een schadevergoeding vragen. Die miljoenen kun je echt wel vergeten, want zoveel schade kun je nooit aan een auto oplopen. In Amerika kun je al een schadeclaim voor veel geld indienen om de meest domme dingen, maar hier werkt dat niet. Daarnaast zal de NASA zich hoogst waarschijnlijk van de domme houden en ben jij meer geld kwijt aan processen als dat je uiteindelijk in het meest gunstige geval zal ontvangen.
Blijf vandaag lekker thuis en laat de auto in de garage staan. Ga op de fiets een kraslot kopen en je hebt meer kans op een extraatje.
Succes in ieder geval.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Prachtig antwoord, met name de laatste tip! :P +
Natuurlijk kan je een forse schadevergoeding claimen! Denk eens aan al de trauma's,die jij en je familie oplopen! Dan is de schade aan de auto nog wel het minste.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan een klacht indienen.
Je kan ook nog eens een claim indienen.
Echter, in nederland mag je uitsluitend je schade claimen.
Geen er bovenop komende bedragen.
Dus met een waarde vergoeding van je auto, een tijdelijke huurauto totdat je een andere hebt en inkomstenderving omdat je verlof moest opnemen om die andere auto te gaan kopen heb je het wel ongeveer gehad. Gaat dus om duizenden, niet om miljoenen wat je kunt claimen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik betwijfel of dit hard gemaakt kan worden. Een stuk ruimtevaartuig valt namelijk niet onder de term 'zaak'. De definitie van een zaak is - een voor mensen beheersbaar goed. Dit vaartuig is duidelijk 'out of control' en dus niet meer beheersbaar. Het is dus een ongeluk waar je niemand op kunt aanspreken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan ook de brokstukken op Marktplaats of beter nog eBay zetten als ruimtevaart souvenir. Met een beetje geluk kun je van de opbrengst een nieuwe auto kopen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En je zult de zaak moeten aanspannen voor een amerikaanse rechtbank. Als de NASA niet uit zichzelf over de brug komt moet er dik geld bij, de advocatuur daar een beetje kennende.
teusvh