kan de baby met mijn achternaam blijven ?

ik heb me baby laten erkennen door de vader toen het ongeboren was ik heb niks meer gehoord van de vader inmiddels is de baby geboren niet waar ze erkent is en ik heb toen niks gezegt over de vader en dat ze eigenlijk erkent is nu heeft ze mijn achternaam is beter zo hij is weggegaan hy hoeft haar niet meer te zien wat kan ik nu doen kunnen ze der achterkomen

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (4)

Zoals ze ingeschreven staat bij de burgerlijke stand, zo is haar officiele naam! En daar kan haar "vader"niets aan veranderen zonder officiele toestemming van jouw!

Verder hoef je niets te doen, je zou eventueel kunnen proberen om alimentatie te krijgen van de "vader", maar meestal geven dit soort losers ook dan niet thuis!

Verder zou ik me geen zorgen maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit "erkennen"van de vader staat geregistreerd maar kan er niet voor zorgen dat de achternaam verandert.
Alles blijft zoals het is maar alleen is de biologische vader bekend en indien nodig is ie aansprakelijk te stellen voor het mede onderhoud van het kind (alimentatie)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je niet getrouwd bent is het logisch dat het kind jou naam heeft. Als de vader het kind erkend heeft had hij mee moeten gaan en had het zijn naam met jou toestemming kunnen krijgen. Als je gerouwd bent kunnen de beide ouders kiezen de achternaam van de moeder of de vader. De keuze van de achternaam hoeft dus echt niet die van de vader te zijn.
ronron1212
12 jaar geleden
Het erkennen van de vader doet feitelijk niet ter zake. Ook als je getrouwd zou zijn geweest, kan het kindje nog jouw achternaam krijgen. Daar kun je namelijk voor kiezen.
Dus als het kindje, erkend of niet, jouw achternaam heeft, blijft dat zo. Geen zorgen dus.