Ik heb 9 weken geleden een tas gekocht (70,00). Nu is het hengsel kapot. De winkel zegt dat ik maar 2 weken garantie heb. Mag dit??

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving
1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hoe komen ze op het idee dat je maar 2 weken garantie hebt? stond dat in de bijsluiter?? Waar stond dat aangegeven? ( en dan bedoel ik niet 2 weken termijn om het te mogen ruilen, want dat is heel wat anders! )

Het beste antwoord

Een tas van 70 euro en dan met de dooddoener afdoen dat je maar twee weken garantie hebt gaat bij mij niet op want een tas van die prijs hoort langer mee te gaan dan 9 weken.

Toegevoegd na 9 minuten:
Gaat het product binnen zes maanden kapot, of is er binnen zes maanden iets mis met het product? Dan moet de verkoper bewijzen dat dit uw schuld was. Gaat het product na zes maanden of langer kapot? Dan moet u zelf bewijzen dat dit niet uw schuld was.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Nee want de garantie periode is afgelopen je hebt in dit geval pech maar je kan kijken of er nog fabrieksgarantie opzit en dan zou je de tas kunnen opsturen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, dat mag. De garantie waar jij je op wilt beroepen is fabrieks- of verkopergarantie, dat is extra service die de winkelier vaak geeft maar het is slechts een extra-tje, geen recht.
Waar je je wel op kunt beroepen is het recht op een goed product. In de wet staat dat een product 'deugdelijk' moet zijn. Dat betekent dat je het product een bepaalde tijd op een normale manier moet kunnen gebruiken. De verkoper moet hiervoor zorgen. Met hem hebt je een koopovereenkomst afgesloten.
Lees meer over dit recht op deze pagina: http://www.consuwijzer.nl/Ik_wil_advies_over/Elektronica_en_huishoudelijke_apparatuur/Ontevredenheid_over_aankoop/Basisinformatie/Uw_rechten_bij_een_product_dat_niet_goed_ondeugdelijk_is
Ik zou terug gaan naar de winkel en vragen of je de bedrijfsleider mag spreken, vertel dan dat je een deugdelijk product verwacht. Als deze je niet tegemoet komt zeg dan dat je contact zult opnemen met het hoofdkantoor.
Vaak komen ze je dan wel tegemoet, dat kan in de vorm van een reparatie zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Normaal zou je die nog wel in de winkel kunnen afgeven .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens mij heb je gewoon ee jaar fabrieksgarantie en dan waarschijnlijk op stikfouten en op metalen onderdelen van de tas. Van een garantieperiode van 2 weken heb ik nog nooit gehoord. wellicht bedoelde de winkelier dat je 2 weken had om om de tas om te ruilen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
op www.consuwijzer staat dat je 2 maanden garantie hebt.

Toegevoegd na 2 minuten:
maar ik zou het hierbij niet laten zitten.