Waarom wordt de Rechtszaak elke keer uitgesteld?

Mijn vraag is, wij zijn nu al bijna anderhalf jaar bezag met een rechtszaak, eerst heb mijn ex een uitstelt aangevraagd en toen wij uiteindelijk naar de rechtbank in Lelystad kun in April deze jaar heb de rechter de zaak uitgesteld voor 3 maanden omdat wij moeten ging praten met een Medion en als dat niet lukt dan zou hij een uitspraak doen,nou praat wij niet meer met de Medion omdat wij (ik en mijn ex) komt niet uit, heeft de rechter besloten dat in November moet wij weer terug naar de rechtbank bijna twee jaar later kan dit en kan iemand mij vertellen waar in kan een klacht indienen?

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik wil een klacht indienen teken de rechtbank en miet mijn advocaat.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving
2.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jouw advocaat zou je moeten kunnen vertellen waarom het zo lang duurt. Maar op zich komt het wel vaak voor dat rechtszaken lang op zich laten wachten. De rechtbanken hebben het misschien zo druk dat het gewoon praktisch gezien niet eerder kan omdat het voor november al helemaal volgepland staat met rechtszaken. Een klacht indienen bij de rechtbank lijkt mij persoonlijk niet zinvol. Belangrijk is dan ook om voor jezelf te bepalen wat je daar mee wilt bereiken. Wat vindt jouw advocaat daarvan?
Jammer trouwens dat jullie er via een mediator niet uitkomen. In ieder geval veel sterkte met alles!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De rechter zegt dat als wij niet uitkomt met de mediator binnen de drie maanden dan zou hij een uitsprak doen , dan vind ik dat hij moet het gewoon doen, waarom moet wij terug naar de rechtbank, er veranderd niks en als hij dat niet doet dan moet hij het ook niet zeggen.

Antwoorden (1)

Uiterst vervelend dat de zaak voor u nu al zolang afspeelt, bij een scheiding wil je eigenlijk dat je er zo snel mogelijk klaar mee bent (papierwerk etc.). Via je advocaat zou u informatie kunnen inwinnen, anders heeft u wellicht iets aan onderstaande link. Sterkte ermee!