Mijn dochter van 13 jaar oud is gehackt op Habbo. Ze heeft hier € 90 aan uitgegeven. Kan ze hier aangifte voor doen?

Een duidelijk antwoord s.v.p

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (5)

Direct contact opnemen met Habbohotel.

Zij kunnen meer informatie achterhalen over de persoon die het account gehackt heeft.

Hierna Habbo aangifte laten doen of andere de bewijsstukken opvragen en zelf aangifte doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja als u duidelijke punten hebt wanneer het ongeveer is gebeurt kan u aangifte doen voor virtuele diefstal.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er kan inderdaad zelfs bij de politie aangifte worden gedaan alleen de politie doet hier vrij weinig mee. Misschien dat habbo.nl nog wel kan achterhalen met welk IP er is ingelogd maar ik denk niet dat je er van uit moet gaan dat je die 90 euro waarde van meubels terug krijgt. Erg jammer!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In 2007 was de eerste aanhouding in een habo diefstal zaak, het kan dus wel degelijk. Lees de link maar eens. Maak een afspraak om aangifte te doen op een bureau neem wat van deze info mee. Veel agenten weten niet van het bestaan van deze vorm van criminaliteit af.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Beste Knap, Ik heb me even verdiept in dit spel en lees dat het spel zoveel geld kost maar ik maak eigenlijk uit de vraag op dat je dochter die 90 euro heeft uitgegeven aan online spulletjes zoals meubeltjes of huisdiertjes of noem maar op.
Hier verbaas ik me nogal over eerlijk gezegd maar ieder zijn/haar hobby. Er zijn mogelijkheden in dat spel dat kinderen onder toezicht van hun ouders kunnen spelen en beveiligingen zijn er aangebracht. Er is inderdaad geschreven over scammers, dat zijn personen die inloggen op het profiel van iemand anders (je dochter in dit geval )en zo haar spullen kunnen stelen en overzetten naar hun eigen profiel. Dit kan voorkomen worden door je ruilpas uit te zetten, zo kunnen ze dus wel inloggen in haar profiel maar de meubels niet overzetten.
Ik denk dat je kan proberen aangifte te doen maar weet niet zeker of de politie de tijd neemt om achter virtuele goederen aan te gaan terwijl er zat zaken liggen te wachten met real-life gestolen goederen.
Lees goed de instructies en mogelijkheden op het spel alvorens je begint, in feite had deze diefstal hiermee dus voorkomen kunnen worden.

Succes ermee