Welke straffen kan je krijgen als je iemand hackt ?

Mijn dochter van 13 jaar oud heeft een meisje op Hotmail (haar email) gehackt.Wat gebeurt er dan?

Toegevoegd na 1 minuut:
( De ouders van dit meisje gaan aangifte doen. )

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving

Het beste antwoord

Wat ze gedaan heeft is strafbaar, ze is echter nog erg jong en komt te vallen onder het jeugdrecht.

Hieronder een link naar de verschillende soorten straffen die kunnen worden opgelegd aan jongeren.
Er bestaat niet zoiets als een minimum straf in jeugdrecht, wel een maximum.

http://www.jeugdcriminaliteit.com/index_bestanden/Page766.htm

Als ze gestraft wordt zal ze er hoogstwaarschijnlijk vanaf komen met een boete en/of een taakstrafje.

Ik hoop echter dat ze haar lesje geleerd heeft en zoiets nooit meer uithaalt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Op hotmail gebeurt er helemaal niks tegen hacken maar jij kan je dochter wel straf geven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat kan ook nog, misschien een taakstrafje of een waarschuwing.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En, eigen schuld dikke bult.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Of helemaal niks en dat het zoals Jens zei bangmakerij is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als het onder computervredebreuk zou vallen zou de straf maximaal 1 jaar cel of geldboete van 16.750 euro (art. 138ab lid 1) MAAR dat is in geval van een volwassene en is een maximum, een 13 jarige zouden ze niet zo streng aanpakken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is niet echt te zeggen omdat iedereen anders oordeelt, ze nog jong is en er (wat mij betreft) veel te zwak wordt opgetreden tegen internet criminaliteit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Leuke dochter heb jij. 't Zal echter wel los lopen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat denk ik ook, een meisje van 13 geven ze geen grote straf. Maar dat betekent nog niet dat ze geen straf verdient.
Drepolli
12 jaar geleden
Als iemand het wachtwoord aan jou geeft en je gebruikt het en je gooit diegene eraf dan kunnen ze toch niets doen? Ik noem het eerder eigen schuld en daarvoor gevangenisstraf of een boete te geven lijkt mij sterk :S
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk niet dat het zo gelopen is maar misschien heb je gelijk.
Drepolli
12 jaar geleden
Denk jij dat meisjes van 13 al hele systemen kunnen kraken, ik denk dat het of haar geboortedatum is of ze heeft het zelf gegeven, ik denk beiden...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Google maar eens op 'hotmail hacken' dan krijg je allemaal tips en trucs hoe je het wachtwoord kan achterhalen.