waarom mag je in de c1000 geen rugtas meenemen maar wel een schoudertas, handtas en zo een sokrt trollie?

ik was net in de c1000 en toen wou een man me er bijna uitsturen omdat ik een rugtas bij me had en omdat ik geen mandje had.

ik kwam van de bieb dus had ik mn tas mee voor mn boeken.
op de terugweg kreeg ik trek in chocola dus ging ik even langs de c1000.
ik ga geen mandje pakken voor een reep chocola.

toen kwam er een man aanlopen "ik heb 2 dingen tegen je te zeggen 1: je mag niet naar binnen met een rugtas. 2: je moet een mandje hebben.
ok ik zeg hem dat ik dat nergens heb zien staan en altijd met een tas de winkel inga en niemand daar ooit een probleem van heeft gemaakt. hoe moet ik anders mijn portemonnee meenemen? hij past niet in mn zak.
toen keek ik even rond en zag dat iedereen een tas bij zich had.
ik vroeg aan die man waarom handtassen, schoudertassen en trolleys wel mee naar binnen mochten.
toen werd ie een beetje boos en.zei hij "als je brutaal gaat worden flikker ik je meteen de winkel uit.

Toegevoegd na 11 minuten:
ik heb al vakantie, dus in mijn vakantie zou ik niet gewoon ff naar de winkel kunnen gaan met een rugtas :s

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving
1.6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarschijnlijk was het probleem dus niet dat je een rugtas had, maar dat die man door de rugtas de conclusie trok: een scholier. En helaas willen sommige winkeliers alle scholieren weigeren...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je zegt ik ben er bijna uitgestuurt, dus ik ga ervan uit dat jij je reepje gewoon hebt kunnen kopen verder, zonder mandje en met rugzak......wat is het probleem nu helemaal dan? Gewoon ergens tegen aan schoppen, je gelijk halen? Kijk, die opmerking van als je brutaal gaat worden flikker ik je de winkel uit is ongepast, dat had je kunnen zeggen, helemaal mee eens. Maar als hij tegen jou zegt dat je een mandje moet pakken, dan doe je dat toch gewoon? En je rugzak kun je gewoon bij je houden, want als ze bij de kassa je rugzak willen inkijken ben je dat verplicht, dus kun je zeggen, als je denkt dat ik wat gestolen heb, mag je me bij de kassa vragen me tas te openen. Zo kom je hem tegemoet en blijf jij netjes. Op deze manier verandert zijn kijk op jonge lui mss ook wel wat positief.....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bijna compleet off-topic maar: Tegenwoordig scan ik zelf en gooi ik gelijk alles in mijn rugtas :P, niet meer wachten bij de kassa, vrij nieuw in Nederland nog.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat kan al zo'n 5 jaar in de c1000
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ze mogen het zeker vragen, en als je weigert halen ze de politie erbij...dus jah, heb je een keus dan?....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wow, maar bij c1000 kun je het niet direct in je tas doen, want er zijn geen handscanners, maar gewoon naast de gewone kassa's.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
oh dat systeem ken ik niet.
is het niet onveilig om het meteen in je tas te doen?
en als je bijvoorbeeld een flesje drinken in je tas hebt eord dat ook gescant
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wiccalife, het probleem is dat je op het moment dat je in winkel binnenstapt en je niet aan de ongeschreven voorschriften houdt, die ze dus per moment kunnen veranderen, je als potentieel crimineel behandelt wordt.
de huisregels dienen duidelijk bij binnenkomst te lezen zijn zodat je kunt besluiten of je wel of niet akkoord gaat met deze regels.

Antwoorden (11)

Je mag normaal gesproken best een rugzak meenemen. Echter ben jij 15 en maak jij deel uit van een groep waar deze man veel last van heeft i.v.m. winkeldiefstal.
Dus de volgende keer gewoon een mandje pakken, al is het maar voor 1 item.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou sorry maar die bedrijfsleider was duidelijk gewoon sjacherijnig.

Blijkbaar had ie nogal een vooroordeel over jou dat je een rugzak had, en geen mandje, en het vermoeden dat je wilde stelen ofzo?

En zeker als je dan ook nog die opmerking over brutaliteit om je oren krijgt.

Eerlijk gezegd: ik zou naar het hoofdkantoor bellen en melding maken van dit incident.

De klant is koning, en geen enkel bedrijf hoort zijn klanten op zo'n manier te behandelen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat vind ik nu zo'n bullshit. Echt NEEderlands. Ik ben koning! Ik heb rechten! Ik ga klagen... Hou toch op, als je ergens naar binnen gaat heb je je aan de regels te houden. Als iemand jou inziens onjuist bejegend, kan je dit op een beleefde manier kenbaar maken. En daarnaast, je HOEFT van niemand daar naar binnen. Een stukje empathie kan een hoop oplossen. Waarom reageert hij zo? Maarja, dan denkt het gros weer: Waarom zou ik empathie tonen voor iemand die onbeleefd tegen mij is? Nederland hangt van klagers in elkaar. Alleen maar roepen over rechten maar de plichten worden wel eens vergeten. Wat voor effect denk je te bereiken door te gaan klagen? Alleen voor je eigen genoegdoening onder het mom: Ik kon het ter plekke niet afdoen, maar ik pak hem wel lekker terug door te klagen. En wat voor effect heeft dat bij die bedrijfsleider: Hij zal even ja en amen zeggen tegen de hoge baas, maar verandert zijn gedrag? Nee, hij zal nog creatiever en afstandelijker worden richting scholieren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+++++++++voor t74! Helemaal met je eens.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zo'n felle reactie vind ik 'bullshit'. Koester je wrok tegen mensen die het niet pikken bevooroordeeld te worden ofzo? Ja, je hebt je aan de regels te houden als je ergens naar binnen loopt, maar de winkel dient jou fatsoenlijk te behandelen. Je betaalt goud geld voor je boodschappen bij de supermarkt, en daar mag je in ieder geval een nette behandeling van verwachten. Een bedrijfsleider die zijn chagrijnigheid uit tegen zijn klanten is bijzonder onprofessioneel, en daar mag je best ontevreden over zijn en hoef je niet zomaar over je heen te laten komen. Overigens betwijfel ik ook het nut om het hogerop te gaan zoeken, maar jouw reactie vind ik overdreven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1 voor bliets
Ik heb het helemaal niet over "rechten". Sterker nog, ik heb bij vele andere vragen geageerd tegen mensen die steeds maar allerlei rechten opeisen. Het gaat er mij hier om dat je normaal met elkaar omgaat, en dat geldt zeker voor een bedrijfsleider, die een klant behoort te verwelkomen in plaats van te veroordelen! Ik weet zeker dat als de regiomanager hiervan hoort dat die bedrijfsleider flink op zijn kop krijgt. Maargoed ik weet wie het zijn die minnertjes. Ze hebben wel vaker bewezen dat ze niet helemaal door hebben hoe de dingen werken ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En de enige reden dat dit NEEderlands zou zijn, meneer T74, is dat in het buitenland geen enkele winkelier het in zijn hoofd zou halen om ooit zo met een klant om te gaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@bliets
Nee, ik koester absoluut geen wrok tegen mensen. Sterker nog, ik ben er een voorstander om voor jezelf op te komen. De term bullshit is misschien wat te heftig. En dat stukje "Hou toch eens op" misschien ook.
Mea Culpa. Ook richting j0ve, mocht je er aanstoot aangeven. Maar ik vind het echt onzin om te gaan klagen omdat iemand jou aansprak op het feit dat je geen rugzak mag dragen in de winkel en dat je vind dat je onjuist bejegend bent om dan meteen het hoofdkantoor te bellen. Wie weet heeft die man daar best een reden voor. Dat het jou niet aanstaat is logisch, maar zoals ik al aangaf, er is een ook nog een stukje empathie. Je kan opkomen voor jezelf door tegen die man te zeggen:"Waarom reageert u zo heftig op mij? Ik vind dat niet prettig." 99% zal op een fatsoenlijke manier terug reageren en zal zelfs verbaasd zijn dat er eens iemand beleefd reageert. Dit zijn normale omgangsvormen. Dat die bedrijfsleider de situatie verkeerd inschat, hoef je toch niet ook meteen hoog in de reactie-spiraal te gaan zitten? Helaas reageert het gros agressief of gaat direct klagen bij een ander. Communiceer met elkaar en als je de bedrijfsleider aanspreekt, daar verander je ook zijn gedrag mee. Met klagen bereik je doorgaans het tegenovergestelde en krijg je een welles-nietes spelletje. Je gaat dan een strijd aan die helemaal niet nodig is en met een paar fatsoenlijke beleefde woorden voorkom je dat en bereik je heel wat meer mee. De volgende keer als je hem weer tegen komt krijg je een vriendelijke glimlach. Helaas zijn weinig mensen meer in staat om dit te kunnen en willen graag hun gelijk halen en genieten van een "Die heb ik mooi teruggepakt"-moment. Wil je het gedrag van anderen verbeteren, begin dan bij jezelf. Maar dat is voor velen erg moeilijk en zien alles als een strijd en leven in een mijn-cultuur. Mijn recht, mijn (belasting)centen, mijn mening, zij moeten mij etc etc kortom alles uit hun eigen visie zien en moeite hebben zich te verplaatsen in een ander. NB: Begrijp me goed, ik keur het gedrag van die bedrijfsleider echt niet goed hoor, maar de manier van afhandelen zoals j0ve voorstelt ook absoluut niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt gelijk T74, en ik heb bijna letterlijk het zelfde gezegd bij vraagstellers in andere situaties. Maar ik vind dat er hier een verschil is, en dat is dat het juist de bedrijfsleider is die uit het oog is verloren hoe we met elkaar om moeten gaan. Juist de bedrijfsleider is degene die kiest voor een totaal onnodige confrontatie, waarschijnlijk gebaseerd op het algemene klagerige onderbuikgevoel dat mensen hebben over elkaar, en over jongeren en dergelijke. Die bedrijfsleider is vergeten hoe je het gezellig hoort te maken in een samenleving, waar je elkaar niet veroordeelt op basis van wat je aan hebt. Ik heb een keer meegemaakt dat een cassier mij aansprak: "zo'n tasje kost 20 cent meneer". Het was een tasje dat ik zelf had meegebracht.
En je hebt gelijk, ik ben niet gaan klagen, want dat vind ik overdreven, wat dat betreft was mijn reactie hierboven ook te sterk. Maar ik liep wel rood aan van woede. Dat jochie beschuldigde mij er dus intrinsiek van dat ik zo'n tasje had mee gejat. En ik wil niet door een kassajongetje beticht worden van diefstal. Net zozeer de vraagsteller aangezien wil worden als potentiele dief dus. Zo hoor je elkaar niet te behandelen, altijd maar van dat negatieve uit gaan. Ik word er gewoon echt boos van als een winkelier zijn rol naar de klant niet meer weet.
Ik vind het ook heel goed dat, ookal is het maar heel weinig, de vraagsteller op deze manier negatieve reclame heeft gemaakt voor de C1000. Want dat is dan weer het voordeel van internet, als een bedrijf en zijn personeel zich misdraagt, dan wordt dat veel vaker openbaar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@j0ve, kijk nu maak je er weer een strijd van door meteen in de aanval te gaan dmv aannames. Richting mij en richting minners. Dat is nu exact wat ik bedoel. Ik hoef geen gelijk te krijgen hoor, maar in jouw reactie merk ik niets over wat ik voorstel om het op te lossen. Dat wordt terzijde gelegd en er wordt nog een blokje op het vuur gelegd. Waarom? En waarom zou je willen dat die bedrijfsleider op zijn kop krijgt? Is dat belangrijker dan dat je onjuist bejegend werd in een supermarkt? En realiseer je je wel dat deze manier van reageren juist dit gedrag van de bedrijfsleider in de hand werkt? Ik snap de relevantie van de supermarkt in het buitenland niet zo, maar wil er wel op in gaan. Heb je ook wel eens bemerkt hoe beleefd mensen daar zijn tegen tegen winkelpersoneel en hoe wetsgetrouwder ze daar zijn? Ik ben in heel wat landen geweest en heb daar gewerkt, en Nederlanders staan bekend om hun eigenwijzigheid en onbeschofte gedrag. In veel andere landen zouden mensen op de opmerking van de bedrijfsleider reageren met: "Sorry meneer, dat wist ik niet. Excuses" en niet meteen "Ja maar.. hij dit zij zo..."
Snap je wat voor wisselwerking daarvan uit gaat? En heb je erover nagedacht waarom de bedrijfsleider zo tot zijn gedrag is gekomen? Echt niet dat hij vanochtend opstond met het idee: "Vandaag ga ik bot doen". Hij is misschien bevooroordeeld, maar dat is wel ergens ontstaan. Waarschijnlijk doordat hij jarenlang vervelende en jattende klanten heeft gehad die schijt hadden aan de regels. Hoe mooier is het om hem er op een goede manier erop te wijzen dat hij er naast zit? Zijn visie verandert en dat bereik je niet door bij zijn baas te gaan klagen. Sterker nog, daarmee voed je zijn vooroordeel. Ik hoop dat je nu begrijpt wat ik bedoel. En anders, jammer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@ j0ve, we waren tegelijk aan het reageren zie ik. De rode lijn in het verhaal komt toch aardig overeen met elkaar visie. Leuk om te lezen. Het gebrek aan non-verbale communicatie hier kan wel eens een verkeerd beeld geven bij reageerders maar door jouw tweede uitleg is dit beeld bijgesteld. Die had ik dus nog niet gelezen toen ik weer reageerde. Dank je voor de aanvulling.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Graag gedaan. Volgens mij botsen hier twee alfa aapjes.
Dat is de natuur, niks aan te doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@j0ve haha ach, we proberen tenminste allebei enigzins de wereld ietsje te verbeteren, beter dan je erbij neerleggen en amen zeggen toch? Tot de volgende "discussie"
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb zelf een antwoord hieronder gegeven, denk dat probleem rugtas anders is.
Als winkels echt in een buurt van een school zijn, zie je wel vaak een bordje: Niet meer dan 5 scholieren.
Hierbij zullen de goede wel onder de kwade moeten lijden, want daar zal echt wel meer aan vooraf gegaan zijn.
Dit zie ik als een huisregel van de winkel en zie daar geen probleem in.
Stel voor een pauze begint en er rennen opeens 200 scholieren de winkel in!!!!
Ook nog een beetje stoeien, prima, gezellig, maar niet in een winkel en daarom zal dat bordje wel bedacht zijn.
Het is simpelweg een vooroordeel. Je ziet eruit als scholier met een rugzak, scholieren schijnen veel te stelen, dus zul jij ook wel spullen in je rugzak stoppen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geen vooroordeel maar kansberekening.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als ik -nooit iets gestolen- als scholier een supermarkt binnenkom met een rugzak en ik word al argwanend aangekeken, noem ik dat puur een vooroordeel.
Dat reden is dat ze waarschijnlijk veel last hebben van scholieren die in de pauze naar de supermarkt komen. (winkeldiefstal) Veelal dragen scholieren rugtassen.

Ze mogen niet een bepaalde groep weigeren. Dat zou dan weer discriminatie zijn... Dus dan verbied je toch gewoon een eigenschap die veel voorkomt bij scholieren? De rugzak dus.

Net zoiets als bepaalde kroegen een bepaald soort klanten liever niet binnen heeft. Laten dat soort klanten nu vaak sportschoenen dragen. Met sportschoenen kom je er niet in!

Het is, of je het er nu mee eens bent of niet, wel een creatieve manier om een reden te hebben mensen te weigeren.

Samengevat, het gaat helemaal niet om de rugzak maar om scholieren te kunnen weigeren.

Als ik daar naar binnen ga (heb verre weg het uiterlijk van een scholier) met een rugzak, zal niemand mij aanspreken. ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Denk dat dit niet is uit het oogpunt van diefstal.
Maar stel je voor dat je je onverwacht omdraait of moet uitwijken voor iemand: Met een rugtas op je rug!!!!!!
De gevolgen zie ik zo voor me: Stapels potten, blikken of wat dan ook stoot je dan omver en dan is de schade aanzienlijk.
Alleen had die bedrijfsleider dat wel even vriendelijk kunnen zeggen. (misschien maandagochtend????)
Bovendien geldt in alle winkels: Tassen aan een haakje en daar vallen waarschijnlijk ook rugtassen onder.
Fijne vakantie verder.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar, wat als je een mandje in je hand hebt en je moet je ineens omdraaien of uitwijken voor iemand? Dan stoot je met dat mandje het hele rek om... En een mandje is nota bene verplicht!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een mandje heb je in je zicht en een rugtas op je rug niet, die gaat gewoon mee.
Wel handig hoor.
Alleen in een winkel vanuit bovenstaand antwoord erg onhandig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is inderdaad reuze irritant dat iemand met een rugtas vaak niet doorheeft dat hij allerlei mensen en objecten raakt als hij zich even omdraait.
Als je de rugtas in de winkel gewoon even met de hand draagt zal de bedrijfsleider er waarschijnlijk minder moeite mee hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou dat vraag ik me af, met een tas in de hand is het makkelijker proletarisch te winkelen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kun je misschien even uitleggen wat proletarisch winkelen is, dit komt n.l. niet in mijn woordenboek voor.
M.a.w. ik heb het niet opgezocht op google, maar ik wil jouw definitie hiervan weten.
Vaak is het gebruik van een mandje of wagen verplicht in een winkel, ook al moet je maar 1 ding hebben.
Als rugtassen verboden zijn in een winkel (dat beleid mogen ze zelf bepalen), dan moeten ze dat ook duidelijk aangeven bij/op de deur.
Het lijkt er veel op dat het er meer om ging dat je deel uitmaakt van een groep die slecht bekend staat bij die winkel, en misschien hebben ze daar redenen voor. Maar dan is het nog niet erg fair om zo te doen.
Ik zou de volgende keer een mandje nemen en daar de rugtas in doen, en met een stralend gezicht door de winkel paraderen :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het beleid de huisregels zijn ze wettelijk verplicht om bij binnentreden op te hangen. Ze kunnen niet per keer het beleid aan gaan passen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat zeg ik.
Ligt aan je leeftijd. Als je op je 80ste met je rugtassie binnenkomt is er niks aan de hand. Ze proberen jongeren (die bekend staan om veel jatten, zeg niet dat ze dat doen) een beetje te weren of in ieder geval te zorgen dat het stelen niet heel makkelijk wordt gemaakt. Probeer het over een aantal jaar voor de grap maar weer eens met je rugtas...het is ook handig om niet in pauze tijden te gaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou, omdat in een rugzak/tas meer in gaat natuurlijk.
Daarnaast behoort dit attribuut bij een groep die veel steelt. Als je je leeftijd dan ook nog mee hebt ben je potentiele verdachte.
Gewoon een mandje pakken voortaan, dan geeft het dragen van een rugding minder problemen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nadat ik de meeste antwoorden en reactie heb doorgelezen ontbreekt er maar steeds het feit dat de "huisregels"duidelijk zichtbaar en leesbaar bij het betreden van de winkel bekend gemaakt moeten worden. Dit is een wettelijke verplichting!
Na het lezen van deze regels kan je namelijk besluiten of je wel of niet de winkel binnen wilt gaan voor je boodschappen.

Wanneer dit niet het geval is heeft de vraagsteller volkomen gelijk en heeft hij wel degelijk het recht om een klacht in te dienen. Tenslotte wordt hij gezien als een potentiele dief.

De bedrijsleider of wie dan ook is hier wel degelijk in de fout gegaan.

Even simpel gesteld; je mag niet met een rugzak de winkel in omdat je dan zou kunnen stelen, maar wel met handtassen waarvoor een gemiddelde koffer fabrikant zich niet zou schamen?

Al met al niet zo'n slimme zet van de man om zo met zijn klanten om te gaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
"Als rugtassen verboden zijn in een winkel (dat beleid mogen ze zelf bepalen), dan moeten ze dat ook duidelijk aangeven bij/op de deur."
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dankje Hippo, precies zoals ik bedoelde met de'huisregels.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoi ingrid12, je spreekt hier over een potentiele dief, dit kan ik uit vraag niet opmaken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wanneer je op deze manier bejegent wordt lees ik tussen de regels door dat de bedrijfsleiding ervan uit gaat dat je met niet zulke nette bedoelingen je rugtas meeneemt. Heel gek, ze gaan er nooit van uit dat je in een (rug) tas spullen hebt zitten die je niet af wilt geven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Moet je je eens voorstellen dat iedereen zijn/haar tas (in welke vorm ook) bij een servicebalie moet afgeven... En dan van de kassa eerst naar de balie, tas halen omdat je portemonnee erin zit?
Ze moeten er eens iets beters op verzinnen...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
precies!
Ongelooflijk, als die medewerker dat letterlijk zo gezegd heeft, geen tijd meer aan dat filiaal verspillen. Zo, wat buitengewoon grof en ongehoord, wat denkt die man wel?

Een mandje is niet eens ECHT verplicht, (kom nou, mij een beetje eisen stellen terwijl ik geld bij je kom uitgeven?)

Een redelijk mens snapt heus wel dat je voor een reep chocola geen mandje meeneemt

Hopen dat er ook een andere winkel in de buurt is, ik zou hier nooit meer terugkeren
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vaak staat er bij een winkel ook:
MANDJE VERPLICHT
Let maar eens op, en dan maakt het niet uit of je 10 of 1 ding nodig heb.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, dat kan dan wel zo zijn, maar als je vervolgens nooit van winkelmedewerkers hoort waarom je geen mandje bij je hebt? Wat heeft het dan voor nut dat dan te gaan 'verplichten'?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik heb t echt nergens zien staan hoor, mn stievfader en mn moeder wisten t ook niet, ze nemen nooit een mandje als ze 1 dingetje nodig hebben
Wrong Time, Wrong Place.
Niet meer niet minder.

Een goeie stress-test voor jou en ik zou mij niet laten weerhouden om daar nog te gaan winkelen.
Het is voldoende dat die man die dag gedumpt werd door zijn vrouw dat die iets meer prikkelbaar was dan gewoonlijk.
Of misschien heb jij 'toevallig' op een bepaalde manier gereageerd die hem niet goed ligt.
Ach, er zijn zovele mogelijkheden waardoor dit incident zich kon voordoen.
Leuk is het natuurlijk niet maar provoceren of jezelf straffen door niet meer naar die leuke winkel te gaan daar schiet jij zelf ook niet veel mee op hé.

Geef die man het voordeel van de twijfel en let de volgende keer op zijn reactie als jij van harte heel vrolijk goeie dag zegt.
Ik ben er zeker van dat je die man daarmee heel wat stof tot nadenken geeft en dat jij nooit meer kritiek van hem krijgt.
Ik zou vroeger heel anders gereageerd hebben op dit soort vragen doch de ervaring heeft mij geleerd om alle redenen een plaats te geven en om mij zelf elke keer opnieuw heel Bewust Begripvol op te stellen omdat je dan ook veel meer kans hebt dat anderen vanuit een zelfde positie handelen met jou. (= de wet van actie en reactie die ook in het onzichtbare doordringt tot de betrokken partijen)

Succes en pas de Win-Win-slogan van de Intermundiale Glimlach-Ruil-actie in de praktijk toe:
"Niet tevreden Glimlach terug!" (bron: oriconet.com)

Fijn weekend nog!