Wanneer ik schade aanricht bij een ander gaat mijn premie van de WA verzekering dan omhoog?

Wanneer de schade die ik veroorzaakt heb, verhaalt word op mijn WA verzekering, gaat mijn premie dan omhoog?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving
1.5K

Het beste antwoord

Als het niet een auto WA betreft gaat je premie niet omhoog. Als je echt heel vaak claimt kunnen ze je wel uit de verzekering zetten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Als het om je autoverzekering gaat, wel (hoewel daar ook uitzonderingen op zijn). Een persoonlijke WA kent geen no claim korting en je premie gaat dus ook niet omhoog nadat je geclaimd hebt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verzekeren heeft als doel de gevolgschade van een onzeker voorval te spreiden en te dekken.
Als u vaak schade veroorzaakt dan kan de verzekering oordelen dat het onzekerheidsaspect veel kleiner is dan verondersteld en kan men de verzekering opzeggen.
Bij autoverzekering is er een speciale maatschappij die dergelijke brokkenpiloten verzekert.
De premie is vele malen hoger