Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wanneer ik schade aanricht bij een ander gaat mijn premie van de WA verzekering dan omhoog?

Wanneer de schade die ik veroorzaakt heb, verhaalt word op mijn WA verzekering, gaat mijn premie dan omhoog?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving
1.5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Als het niet een auto WA betreft gaat je premie niet omhoog. Als je echt heel vaak claimt kunnen ze je wel uit de verzekering zetten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Als het om je autoverzekering gaat, wel (hoewel daar ook uitzonderingen op zijn). Een persoonlijke WA kent geen no claim korting en je premie gaat dus ook niet omhoog nadat je geclaimd hebt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verzekeren heeft als doel de gevolgschade van een onzeker voorval te spreiden en te dekken.
Als u vaak schade veroorzaakt dan kan de verzekering oordelen dat het onzekerheidsaspect veel kleiner is dan verondersteld en kan men de verzekering opzeggen.
Bij autoverzekering is er een speciale maatschappij die dergelijke brokkenpiloten verzekert.
De premie is vele malen hoger
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding