mag ik een auto met duitse platen rijden, als ik in Duitsland woon maar geen staatsburger ben?

Ik woon namelijk in Duitsland maar heb geen Duitse nationaliteit

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Wetgeving
1.9K

Het beste antwoord

Ja, dat kan. Het heeft niets te maken met het feit of je een Duits staatsburger bent of niet. Het heeft te maken met zaken als: waar ben je officieel ingeschreven(in welk land) en waar staat de wagen geregistreerd? Als jij officieel in Duitsland woont, dan mag jij gewoon een wagen met Duitse platen rijden.

Let wel: als je in Duitsland woont (voor je werk bijvoorbeeld), maar je staat officieel ingeschreven in Nederland, dan kan dit problemen opleveren. Je mag dan maar een bepaalde periode per jaar met die Duitse kentekenplaten in Nederland rondrijden. Dit heeft alles te maken met het betalen van belastingen zoals BPM en dergelijken. Met een beetje pech ga je dan serieuze bedragen betalen als ze je pakken.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
You are welcome!

Andere antwoorden (1)

Ja. En het is geen kwestie van mogen, maar van moeten. Jouw auto staat op jouw naam, dus ook op jouw adres en dat is in Duitsland.
jc54