Waarom chippen we wel dieren maar geen mensen?

Is het wettelijk gezien onmogelijk je kind bvb te chippen met gps. Zodat mocht je kind vermist zijn dat je alleen maar hoeft in te loggen en kan checken waar je kind is.
Buiten het feit dat je altijd gewoon zelf goed op je kinderen moet letten, stel dat je je peuter uit het oog verliest dan is gps toch logisch.
Ik wil weten of het wed technisch gezien kan en mag. En waarom het nog niet gebeurt.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving
2.5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zit daar maar niet op te wachten.
Technisch gezien kan het al.
Kijk maar naar een hond of kat.
Maar als het verplicht wordt , in de toekomst dat is alles wat je doet te controleren.
Zou je dat willen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In het koningshuis zijn gechipt..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb je daar een bron van dan.?
Of is het na een zak lays,,,,,,,,, chips.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je kunt je man chippen kun je ook volgen wat hij uitspookt haha..

Het beste antwoord

De Food and Drug Administration (FDA) heeft in Amerika de weg vrijgemaakt om microchips in mensen te kunnen implanteren. De FDA waakt over medicijnen en voedselveiligheid en is een van de strengste organisaties ter wereld.

De bekendmaking van de FDA betekent dat de techniek inmiddels veilig genoeg wordt geacht voor een brede inzet. De toestemming geldt voor de VeriChip, een minuscuul buisvormig chipje dat gegevens kan opslaan. De chip is passief - slechts door een externe scanner kunnen gegevens worden gelezen.

In Nederland werd in de Rotterdamse Baja Beach Club al een 'VIP Chip' project opgestart waarbij vaste klanten - na betaling van 1500 euro - een chip krijgen geïmplanteerd, waarmee drankjes kunnen worden betaald.

Privacyorganisaties hebben al hun zorgen geuit over de techniek, zeker wanneer de chips gevoelige patiënteninformatie gaat opslaan - een van de toepassingen waarop wordt gestudeerd. De chip zelf bevat alleen gegevens die worden uitgelezen.

De VeriChip ter grootte van een rijstkorrel kost tussen de 150 en 200 dollar per stuk. Afgezien van de ludieke Baja VIP Chip zijn er weinig grootschalige, georganiseerde toepassingen in mensen bekend, maar de FDA goedkeuring kan daar snel verandering in brengen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
duidelijk! +je
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar, toch nog even zeuren; de FDA gaat over Amerika, hoe zit het in Nederland?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die baja beachclub zit in Rotterdam
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
sorry :)

Andere antwoorden (8)

Ik denk dat er in Nederland wel degelijk mensen gechipt zijn.

Alleen zullen mensen met blauw bloed dit niet aan de grote klok hangen ;-)
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
waarom zouden mensen met blauw bloed hunzelf chippen? waar haal jij je stelling vandaan dat er mensen gechipt zijn?
Frimu2
12 jaar geleden
Iemand van koninklijke bloede ontvoeren, is volgens mij het meest ultieme voor een ontvoerder, Of als politiek drukmiddel . Buiten dat het vrijwel onmogelijk is . Zou je bij een eventuele slaging hiervan het complete land voor lul zetten. Met name de prinsesjes die nog nauwelijks weerstand bieden, en bovendien nog niet zo belangrijk in rang zijn als Willem Alexander. Zijn wellicht prooigevoelig Ik denk dat zij het wel al hebben al is het maar om slimmerikken net een stapje voor te zijn. Sorry voor de misschien zieke fantasie.... (teveel 24 gekeken ;-) Want zoals de vraagsteller al aangaf.....het is mogelijk
En ik en vele met mij zou het met name voor de koninklijke familie een verre van domme zet vinden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit is een aanname van jezelf en niet bewezen dat koninklijke leden dit zouden hebben ;-)
Frimu2
12 jaar geleden
Laten we het daar maar op houden.
Ik had het eigenlijk bij reactie moeten plaatsen ;-)
omdat je dan iedere dag iedereen kan zoekken en dat de privacy schend, vele mensen zullen er tegen zijn
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zijn al mensen gechipt (in de nek, net als bij honden en katten); militairen van het Korps Mariniers. Dit was een vrijwillige proef om te kijken hoe de technologie werkt en wat er nog aan te verbeteren valt.
Het mag dus al wel, maar op grote schaal gebeurt het nog niet omdat het ook risico's met zich mee brengt.
Paarden kunnen er bijvoorbeeld gezwellen van krijgen, en een chip kan gaan 'wandelen' binnen het lichaam, zoals bij onze jongste hond, en er ook via de huid uitgewerkt worden in de vorm van een abces of soortemet puistje.
Ik vind het persoonlijk ook een geflipt idee en ontduiking van verantwoordelijkheid (in dit geval), maar op grote schaal komt het er denk ik niet door, omdat er simpelweg teveel tegenstand zal zijn :)

Ook denk ik niet dat burgers dit mogen doen en dat enkel overheidsinstanties (zoals Defensie) hiertoe gemachtigd is. Dit zal ik nog even voor je opzoeken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is zeker mogelijk maar ik hoop dat het nooit zal gebeuren! Heel je privacy ben je kwijt, niks kan je voor jezelf houden. Het lijkt me vreselijk als iedereen kan zien waar ik ben geweest, niet dat ik van die geheime dijen doen maar ik vind privacy heel belangrijk. Het gaat de overheid bijvoorbeeld niks aan waar ik ben geweest, het zou wat zijn als die dat allemaal wisten. Ik vind ook dat niemand het recht heeft om dat allemaal te weten, iedereen heeft recht op zijn/haar privacy!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
*geheime dijen doen = geheime dingen doe
De chips die in dieren geimplanteerd worden geven alleen een klein beetje informatie af als de reader er *dichtbij* gehouden wordt. Je kunt dus niet op afstand het dier volgen, want de chip weet niets over positie. Voor GPS is namelijk een antenne met een systeem dat stroom nodig heeft noodzakelijk. Bovendien is het nog niet genoeg voor het implantaat om te weten waar het zich bevindt, het moet die locatie ook nog eens door kunnen geven aan de buitenwereld, b.v. door middel van een ingebouwde GSM telefoon.

Al met al zou je dus een soort kleine telefoon moeten implanteren om iemand echt te kunnen volgen. Dat is mogelijk, maar of je dat een kind aan wilt doen...
en een kwaadwillende zou het uitgezonden signaal ook nog met een GSM blocker tegen kunnen houden.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat van de dierenchips weet ik offcourse maar bedoel dus gps chips
Dit is onmogelijk, want je overtreedt de wet op de privacy. Daarvoor moet eerst de grondwet aangepast worden.
Met iemands toestemming als hij meerderjarig is, is het eventueel wel mogelijk.
Maar of het dan nog zinvol is?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In Engeland is er al een kind met een gps-systeem gechipt, dus daar mag het en het gebeurt al.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Amadea
12 jaar geleden
Heb je een bron daarvoor? Omdat ze in Engeland nog veel behoudender zijn dan wij geloof ik daar geen snars van....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik geloof dat ook niet.. bron?
Het gaat tegen de privacy rechten van de mens in. Ik denk ook dat het daarom nog niet ingevoerd is. En dat de beveiliging te 'slap' is om het in werking te stellen. Stel dat je van iedereen, waar ook ter wereld kan zien waar die is. En het systeem wordt gehackt. Ik zou me niet veilig voelen als jan en alle man kan zien waar ik met wie ben op welk tijdstip