Mag ik voor verkoop lasers kopen? Zie beschrijving

Luister ; op een site wat nederlands is verkoopt allerlij laserpennen vab 5mw tot wel 300mw echter is alles boven de 5mw een kvk nummer nosig! Nou is mijn vraag! Mag ik ook alle sterktes inkopen en verkopen aan mensen met kvk en mensen zonder kvk alleen 5mw?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (2)

Ik denk dat je bedoeld of het wettelijk verplicht is een KVK-nummer te vragen als je een pen boven een bepaald vermogen (MW) verkoopt. Vanaf een bepaalde sterkte zijn ze voor particulieren illegaal, dus zal je ze alleen als bedrijf mogen gebruiken. Om dit te controleren vragen ze dus het KVK-nummer. Omdat het verkopen van pennen aan particulieren dus ook illegaal is, vermoed ik dat je wel een vergunning nodig hebt o.i.d. Maar precies weet ik het ook niet, vraag het anders eens bij de KVK.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoger dan 5mW mag je niet verhandelen.

Zie hier voor meer informatie: www.vwa.nl/txmpub/files/?p_file_id=10776

"Het verhandelen van klasse 1, 2 en 2M** laserpointers als "aanwijsstok" bij presentaties is toegestaan.
Een lasergadget mag geen (tijdelijk) oogletsel opleveren indien hiermee in de ogen wordt geschenen. Daarom is
het verhandelen van klasse 2, 2M, 3R, 3B en 4 lasergadgets* niet toegestaan."
https://runique.4allshops.com/shop/customcontent.php?shop_id=2677&page_id=124
Her vind je de norm in het Engels: http://www.nen.nl/web/Normshop/Norm/NENENIEC-6082512007-enfr.htm

En hier een classificatie van lasers: http://www.sola.at/988_NL-Laser-Lasernormen.htm