Als je NET over de grens in duitsland woont. Woon je dan volgens de nederlandse wetten of de duitse?

Volg je de nederlandse wetten dan? Ook ivm belastingen dokters zorg etc.?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving

Het beste antwoord

De grens is er juist om aan te geven op wiens grondgebied je leeft, en dus volgens wie zijn wetten ;-)
Houdt het wel zo duidelijk, want vanaf wanneer woon je anders volgens de wetten van (in dit geval) duitsland ipv nederland? Dan trek je ergens anders de grens, en verplaatst de grens dus.

Ambassades uitgezonderd geld de wet van het land op wiens grondgebied jij je begeeft. In dit geval geldt dus de Duitse wet, je leeft immers in Duitsland. Net aan misschien, maar het is en blijft Duitsland

(behalve volgens google earth, die wel eens een stukje Duitsland aan Nederland vastplakt per ongeluk en zo ;-) Maar dat telt echt niet ;-))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

De Duitse.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Al woon je 30 cm van de Nederlandse grens af. Het gaat erom waar je gevestigd bent en in dit geval dus in Duitsland.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je net over de grens aan de Duitse kant woont, dat woon je in Duitsland.
Daarom hebben ze die grens getrokken.
Om duidelijk te maken waar Nederland is en waar Duitsland is.
Als je in Duitsland woont, dus aan de Duitse kant van de grens, dan volg je de Duitse wetten en val je onder de Duitse regelingen.

In sommige gevallen ontstaan daardoor wel absurde situaties.
Het dorp Vaals maakt deel uit van de bebouwde kom van de Duitse stad Aachen. Het dorpscentrum ligt op geen 5 km afstand van de Aachener Dom, en de stadsbus van Aachen rijdt tot in Vaals.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sorry, mijn antwoord overlapt een deel van dat van jou over de grens. Ik had het getypt, maar voor ik op 'geef antwoord' kon klikken kwamen ze de nieuwe wasmachine brengen en toen ik terug kwam en het antwoord verzond had jij al gepost. Excuus en een plusje voor je antwoord :-)