Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Als je NET over de grens in duitsland woont. Woon je dan volgens de nederlandse wetten of de duitse?

Volg je de nederlandse wetten dan? Ook ivm belastingen dokters zorg etc.?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving
556

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

De grens is er juist om aan te geven op wiens grondgebied je leeft, en dus volgens wie zijn wetten ;-)
Houdt het wel zo duidelijk, want vanaf wanneer woon je anders volgens de wetten van (in dit geval) duitsland ipv nederland? Dan trek je ergens anders de grens, en verplaatst de grens dus.

Ambassades uitgezonderd geld de wet van het land op wiens grondgebied jij je begeeft. In dit geval geldt dus de Duitse wet, je leeft immers in Duitsland. Net aan misschien, maar het is en blijft Duitsland

(behalve volgens google earth, die wel eens een stukje Duitsland aan Nederland vastplakt per ongeluk en zo ;-) Maar dat telt echt niet ;-))
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

De Duitse.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Al woon je 30 cm van de Nederlandse grens af. Het gaat erom waar je gevestigd bent en in dit geval dus in Duitsland.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je net over de grens aan de Duitse kant woont, dat woon je in Duitsland.
Daarom hebben ze die grens getrokken.
Om duidelijk te maken waar Nederland is en waar Duitsland is.
Als je in Duitsland woont, dus aan de Duitse kant van de grens, dan volg je de Duitse wetten en val je onder de Duitse regelingen.

In sommige gevallen ontstaan daardoor wel absurde situaties.
Het dorp Vaals maakt deel uit van de bebouwde kom van de Duitse stad Aachen. Het dorpscentrum ligt op geen 5 km afstand van de Aachener Dom, en de stadsbus van Aachen rijdt tot in Vaals.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sorry, mijn antwoord overlapt een deel van dat van jou over de grens. Ik had het getypt, maar voor ik op 'geef antwoord' kon klikken kwamen ze de nieuwe wasmachine brengen en toen ik terug kwam en het antwoord verzond had jij al gepost. Excuus en een plusje voor je antwoord :-)

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding