Nekslijtage(artrose) + Hepatitis b drager,om Arbeidsongeschikt uitkering aan te vragen,is dat mogelijk?

Veel pijn bij (Hoofd,Schouders en Nek)door de Nekslijtage,(moeheid) door de Hepatitis b.

Ik werk tot heden 4 en half jaar bij de Werknemers Sociale Werkvoorziening, mijn gezondheid wordt voortdurend slecht toe,wat nu?

Genoemde ziekte is dat wel voldoende eisen,om Arbeidsongeschikt uitkering aan te vragen,is dat mogelijk?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving
1.6K

Antwoorden (4)

Niemand hier kan je vertellen of je wel of niet afgekeurd wordt.

Drager van Hepatitis B betekend niet dat je er ziek van bent, dit kan maar hoeft zeker niet. Veelal merk je er niets van.

Voor je vraag moet je naar een keuringsarts.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je werkt momenteel, dus is het een beetje vreemd om te zeggen dat je niet kunt werken. Je doet het immers. Je werkt naar vermogen, en dat is de nieuwe opzet. Op het moment dat het niet meer lukt moet je je ziekmelden. Je werkgever zal dan met jou moeten kijken wat wel mogelijk is. Je kunt ook zelf nu al een gesprek aanvragen bij de arbo-arts. Ik ben geen arts, maar ik denk niet dat je in aanmerking komt. Omdat je al werkt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben nu een paar weken op GV.
Maar zie jou zo vreselijk vaak met dezelfde vragen aankomen dat ik denk dat jou ziekte uitsluitend
AANDACHTGEBREK is.

Je wilt alleen maar uitkeringen aanvragen ipv werk zoeken wat je wel kunt.

Vraag die uitkering aan dan weet je meteen (binnen 6 weken) het antwoord of je er recht op hebt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik sluit me helemaal bij je aan. Ik krijg een beetje het idee dat we hier met iemand te maken hebben die alleen maar rechten denkt te hebben, en geen plichten. (zie zijn vorige vragen)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Normaal gesproken zou ik bij z'n soort antwoord klikken op: dit is géén waardevol antwoord op deze vraag.
Maar nadat ik bij de vorige gestelde vragen heb gekeken (nadat ik hier opmerkzaam op ben gemaakt) valt mij ook erg op dat de vragen veelal de zelfde strekking hebben.
Dus ik denk dat er meer aan de hand is en dat het raadzaam is om buiten je overigens serieuze klachten psychologische hulp en ondersteuning te zoeken.
Nadat ik bij de vorige gestelde vragen heb gekeken (nadat ik hier opmerkzaam op ben gemaakt) valt mij ook op dat de vragen veelal de zelfde strekking hebben.
--> Dus ik denk dat er meer aan de hand is.
Daarom is het wellicht raadzaam om buiten je overigens serieuze klachten psychologische hulp en ondersteuning te zoeken.
Het is altijd belangrijk, zeker met jou klachten, omdat mensen het niet aan de buitenkant aan jou zien, dat je je verhaal kwijt kunt en daar is dit forum minder geschikt voor.
Ik wens je veel sterkte en wijsheid in dit proces.