Als je een vakantiehuis koopt op een recreatiepark mag je dan elke week of weekend je vrienden er laten logeren?

Dus in plaats van dat je er elk weekend zelf zit, zitten je vrienden er omstebeurt of iets dergelijks,

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving

Het beste antwoord

In principe mag dat. Het is immers jouw vakantiehuisje. Je vrienden zullen zich wel aan de regels van het park moeten houden.

Voor individuele parken zou er een uitzondering kunnen zijn, om te voorkomen dat je grootschalig huisjes opkoopt en gaat verhuren. Maar in principe is het zo dat jij bepaalt wie er in het huisje zit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Niet altijd, dat hangt af van de regels van het park. Op sommige kleinschalige parken staat in de reglementen dat je niet mag verhuren zonder toestemming van de beheerder, en dat je zonder overleg met de beheerder geen andere mensen in je huis mag laten logeren.
Op grotere parken zullen ze daar in het algemeen geen problemen mee hebben, maar ik zou het altijd overleggen om problemen te voorkomen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad, en zeker als je het huisje hebt om zelf te verhuren en dus niet om er zelf gebruik van te maken, is het handig om het gewoon na te vragen.