Ik moet een nieuwe id aanvragen en vroeg me af of ik een zwartwit foto of kleuren foto er voor laten maken.

en wat zijn zo beetje de totaal kosten voor een nieuwe id kaart

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving
1.5K

Het beste antwoord

Zwartwit en kleur mag allebei, er zijn wel specifieke eisen (zonder bril, mond dicht, niet lachen).
Als je naar een fotograaf gaat en zegt dat de foto voor een ID is, weet z/hij precies hoe het moet.
(En heb je als brildrager dus later een ID met een foto waarop je glazig voor je uit staart en chagrijnig kijkt ;p)

Toegevoegd na 17 minuten:
Correctie: het moet een kleurenfoto zijn en een bril mag als ie ontspiegelde glazen heeft.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb er wel een verklaring voor gehoord die vrij logisch leek, maar dat ik 'm vergeten ben zegt waarschijnlijk al genoeg ;p
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb op mijn ID wel een bril op!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je wordt gepakt kijk je ook niet blij en dan kunnen ze je foto beter vergelijken ;o)))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kleuren foto is verplicht conform richtlijnen die hieraan geteld zijn zoals stand van het hoofd en niet laggen enz... Toegevoegd na 1 minuut:
Haha. Het is laat. Bedoelde natuurlijk 'lachen en niet laggen' ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Aha som, nu snap ik het, dank ;-) Oh nee, niet lachen :-|

Andere antwoorden (2)

Je kan gewoon een kleurenfoto maken, dacht dat de totaalkosten ong. 40 euro zijn, en een tientje voor de pasfoto.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De maximale kosten voor een ID-kaart is €43,89
Voor een Nederlands paspoort is dat €52,12
Je kan een kleurenfoto laten maken.