Hoe werkt het "bel me niet register" precies? Zie toelichting!

Ik werd vandaag benaderd door één of ander goed doel tegen kindermishandeling. Volgens hen mochten ze mij benaderen, omdat ik kinderpostzegels had gekocht aan de deur! Huh? Mag dit zomaar?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving

Het beste antwoord

Nadat ik mezelf op de website had geregistreerd ontving ik even later een keurige email als bevestiging. Mocht ik zoals U desondanks één keer opgebeld worden door een ädres"wat valt onder de genoemden,dan vraag ik meteen naar de naam van de persoon,het bedrijf,onderneming etc..en zeg,dat zij een fikse boete kunnen verwachten.
(dit is de bewuste email)

Geachte heer Zoekertje,

Informatie van de beheerder van het Bel-me-niet Register over telefoonnummer: (van mij )

Het aangegeven telefoonnummer staat geregistreerd in het Bel-me-niet Register met onderstaande deelblokkades. Maar dit telefoonnummer is nu ook geregistreerd door een andere consument. Is dat niet juist dan verzoeken wij u opnieuw in te loggen en het nummer opnieuw te registreren bij uw accountgegevens.

Met vriendelijke groeten,

Uw Bel-me-niet register beheerder.

Recente Historie:
gebruikers id = blokkades
2740483 = auto,boek,energie,finan,horos,loterij,krant,comp,wink
1714441 = auto,boek,energie,doel,horos,loterij,krant,wink

Zoals U ziet,staat het onderwerp "goede doelen " hier ook bij
Eindconclusie c.q. antwoord: U had dit niet hoeven te accepteren indien U op de website van het bel-me-niet-register- nét als ik - heeft aangegeven,niet meer te willen gebeld door "doel" ! Mocht u mogelijk in een enquette hebben ingevuld gen bezwaar te hebben ,dan mag men U slechts één keer opbellen.

Groet:Zoekertje
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ik meen mij te herinneren dat bedrijven in hun voorwaarden mogen zetten dat ze met jou een X aantal keer telefonisch contact mogen opnemen. Dit gaat in zo'n geval dan buiten het Bel me niet register om, want je hebt die voorwaarden geaccepteerd. Staat daar dat ze 2x mogen bellen en ze doen het 3x dan kun je wel een klacht indienen.

Hoe dit specifiek bij de kinderpostzegels zit durf ik je niet te zeggen, maar deze manier van telefonische communicatie met bedrijven bestaat ook tegenwoordig.