Huishuur boven toeslaglimiet, hoe huurprijs te drukken?

Is het mogelijk als een huis 675 aAn huur kost bij een makelaar, de huurprijs te laten zakken door bijvoorbeeld de garage die inpandig in het huis zit, van de makelaar te kopen en vervolgens op die manier de huurprijs voor het huis te laten zakken naar toeslag niveau? Kan ik op deze manier toch huurtoeslag krijgen? Of hebben jullie een andere suggestie?
Ik zou deze garage als kantoor willen ombouwen voor mijn eenmans boekhoudkantoor. Als bedrijfje zou ik dan deze gArage willen kopen, het huis huur ik dan natuurlijk prive.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving

Het beste antwoord

Ik meen mij te herinneren dat er bij het bepalen van huurtoeslag ook naar de bezittingen wordt gekeken. Op het moment dat je eigenaar bent van de garage met een bepaalde waarde zal dat meewegen. Het lijkt mij dat je dan alsnog geen huurtoeslag krijgt, maar wagens een andere reden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Heel simpel: nee, dat kan niet.