Ik had iets besteld online (dagaanbieding) en ineens krijg ik een mailtje dat mijn bestelling zomaar geannuleerd zou worden.

Ik had een beveiligingscamera bij Media Markt besteld wat de dagaanbieding was voor 33,-. Ik kreeg de mail met de aanbieding om 00:13 binnen en om 01:07 had ik al besteld/betaald. Nu krijg ik na aanhoudend vragen om mijn product een standaardmailtje dat ze zomaar mijn bestellingen annuleren ivm de beperkte voorraad die ze maar hadden. Kan dit zomaar of moet Media Markt zich hier houden aan onze overeenkomst en toch leveren als ik dit wil? Mvg en alvast bedank

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving

Het beste antwoord

Je hebt een overeenkomst waar Media Markt zich aan moet houden.
Wel kan het zijn dat de levering later gedaan wordt i.v.m. de grote vraag. Het kan ook gebeuren dat het artikel niet meer gemaakt wordt en dus niet meer leverbaar is. Dan moeten ze een gelijkwaardig artikel leveren.

Tot zover de theorie.
In de praktijk kan het zijn dat een artikel echt niet meer leverbaar is en ook geen echt gelijkwaardig artikel. Dan heb je pech en zal je je geld terug moeten krijgen, eventueel incl rente.
Gezien de tijdstippen die je aangeeft is dan niet geloofwaardig en zal je moeten aandringen dat ze leveren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

als er is betaald ( en dat kan je aantonen) moet mediamarkt zich aan de koopovereenkomst houden tenzij er anders in de voorwaarden staat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zie niks expliciet staan over een dergelijke voorwaarde in die van hun. En er is direct betaald.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
voet bij stuk houden dat ze aan leveren.
beetje bluf en anders echt officiele instantie inschakelen dat ze gaan leveren.
je hebt betaald om een bepaalt tijdstip, als dat binnen de dag valt van de aanbieding heb je de dag aanbieding bemachtigt. Dus Media markt kan wel zeggen dat de voorraad op is maar als ze bij vullen, krijg je als het goed is gewoon je product toegezonden. Voor de zekerheid zal ik even bellen of mailen.

Succes!