mag je met de kinderen die niet in je paspoort nog staan op vakantie naar belgie?

de kinderen staan nog niet in onze paspoorten. mogen ze dan wel mee naar belgie?

Toegevoegd na 12 minuten:
Of id kaart.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een ID voor kinderen onder de 14 is meestal heel goedkoop: bij onze gemeente krijg je er eentje voor 10 euro.

Het beste antwoord

Nee officieel niet. In het nieuwe Europa zijn geen grenscontroles meer. Maar als er naar gevraagd wordt, moet er wel een id overlegd kunnen worden. Ook van minderjarige kinderen. Daarnaast heb je de id ook nodig als er bv wat op medisch gebied nodig hebt.

Een id kan een idkaart zijn, een paspoort of tot 2012 bijschrijving in het paspoort van de verzorgende ouder
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Als ze zelf een ID kaart hebben wel! Paspoort is alleen voor buiten de eu.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je mag niet met een kind die zelf geen id heeft of bijgeschreven is in je paspoort niet zomaar naar het buitenland gaan, dus ook niet naar Belgie.
Ik heb een site voor je gevonden met info over welke documenten je nodig hebt. Je moet even bellen met de gemeente waar je woont, daar kun je het ook verder regelen.
Of het bijschrijven in je paspoort of een eigen id.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Eigenlijk niet maar binnen de EU hoef je geen paspoort te laten zien
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De kinderen is wat ruim kwa begrip.
Zijn beide ouders aanwezig ?
Zo ja dan moeten ze of bijgeschreven zijn of een eigen ID hebben.
Is maar 1 ouder aanwezig, dan is het zeer verstandig even een papier te maken waarop de andere oude toestemming geeft, met copie paspoort of id.

mijn vrouw heeft dit al een aantal keren meegemaakt toen ze met onze kleine op reis was.

mvg
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vanaf 13 jaar is ID kaart verplicht. Er is geen grenscontrole, misschien is paspoort verplicht maar wordt nooit gecontroleerd.