Mag een deurwaarder, een afgesproken bedrag blijven vragen, ondanks nieuwe huurkosten, dus minder geld blijft er over voor andere kosten?

Dit is het probleem van een vriend, hij heeft al jaren een afspraak met de deurwaarder om elke maand 350 euro te betalen, dat kon door lage huurkosten, nu gaat hij per 1juli as verhuizen, en gaat zijn huur naar 625 euro p/m. In hoever kan hij zelf bepalen hoeveel hij vanaf 1juli nog kan aflossen bij de deurwaarder, en stel dat deze daar niet mee akkoord gaat, wat zijn dan zijn evt rechten en/of plichten hier in.?? Hij wil Een evt loonbeslag ver komen, om geen "slapende honden wakker te maken" dus met andere worden om geen onnodige vragen te krijgen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving

Het beste antwoord

Die afspraak met de deurwaarder was er eerder dan de hogere huur, hij had zelf moeten kijken of hij op basis van wat hij overhoudt per maand zich die hogere huur wel kan veroorloven.
Hij kan in gesprek gaan met de deurwaarder, maar die is nergens toe verplicht omdat de afspraken er al waren en de veranderde situatie een keuze is van je vriend.
Je maakt geen afspraken om je er niet aan te houden tenslotte.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Vraag me af of dit verstandig is om veel duurder te wonen, de afspraak met de deurwaarder blijft bestaan daar heeft hij voor getekend. Deze zal niet afwijken van de gemaakte afspraak. Eerder aflossen kan wel maar minder betalen niet omdat hij zelf de keus maakt om nog duurder te wonen. Daardoor brengt hij zichzelf in financiele problemen, wat hij niet kan verhalen bij de deurwaarder.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Precies.
Duurder gaan wonen, en zeker op eigen initiatief,
zal de schuld - en de verplichting - niet verminderen.
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Daar heeft een duurwaarder zeker geen boodschap aan, omdat dit een eigen initiatief is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
misschien eens een paar tokkies meebrengen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat werkt averechts als Hanna mee komt :-)