Zolang de bromfiets niet harden dan 25 kilometer gaat heb je een blauw kenteken. Dat betekend dus dat je geen helm nodig hebt,

Mocht jouwe wel harder gaan dan 25 kilometer wordt je verplicht een geel kenteken erop te plakken en wordt je ook automatisch verplicht een helm te dragen,

Persoonlijk vind ik dit nergens op slaan want mijn brommer gaat 30 kilometer peruur en nu MOET ik dus een help kopen !!! Belachelijk !!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Nee want deze gaan niet harder dan 25 KM per uur.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee. Wel met een geel plaatje.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, met een blauwe kentekenplaat is het een snorfiets en die mogen zonder helm worden gereden.
itsme
12 jaar geleden
Nee dan hoef je geen helm op want het is dan een snorfiets en die gaan (als hij biet is opgevoerd) niet harder dan 25 km/u. Bij bromfietsen met een geel kenteken moet je wel een helm op omdat die 45 km/u gaat
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Biet = niet