welke termijn moet een gemeente aanhouden om een vraag die je hebt ingediend aan het service loket te beantwoorden?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving
5K

Het beste antwoord

Dat verschilt heel erg per gemeente en hangt ook af van de complexiteit van de vraag. Je hoort in ieder geval binnen een paar werkdagen een ontvangstbevestiging te krijgen, hierin staat vaak ook de termijn genoemd om de vraag te beantwoorden. Er staat dan vaak zoiets als 'wij streven ernaar uw vraag binnen twee weken te beantwoorden'. Het is raadzaam om die termijn zelf in de gaten te houden, zet het eventueel in je agenda.
En soms krijg je als antwoord dat zij je vraag nog niet kunnen beantwoorden, ook dat is een antwoord, daarbij word dan meestal weer een nieuwe datum genoemd.
Als je twijfelt of je vraag nog in behandeling is of vreest dat het misschien niet goed is aangekomen kun je altijd even bellen, houdt dat de bevestigingsbrief bij de hand, hierin staat vaak de naam van de behandelaar of een referentienummer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Staat in de bevestiging welke je wordt toegestuurd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De reactie termijn van een gemeente is 6 Weken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is de reactietermijn op een klacht. Daarvoor gelden andere procedures binnen een gemeente.
Een melding heeft ook weer een andere status. Bovendien is de verlangde actie dan een reactie, die reactie kan ook bestaan uit: we kunnen uw klacht niet behandelen omdat.... of we zullen uw klacht volgend jaar verhelpen omdat....