Wie valse designerspullen koopt kan een hoge boete krijgen. Ligt er aan wat je hoog noemt.

Daarnaast zijn de straffen relatief laag, maximaal vier jaar. Doorgaans wordt het een boete of een werkstraf', zegt Björn Grootswagers, manager bij Stichting Namaak Bestrijding.

Spullen verkopen met dezelfde naam als een echt merk,
maar dan nep, dat is gewoon vervalsing.

Kan je zelf wel bedenken dat dat niet mag.

Toegevoegd na 2 minuten:
Stichting namaakbestrijding voert plagiaat controles uit en speurt namaakartikelen en nepartikelen op. Het invoeren en verkopen van imitatiekleding en nep merkkleding is strafbaar.

Filmpje:
https://namaak.wordpress.com/2011/03/22/at5-item-over-stichting-namaakbestrijding-en-nepmerkkleding/
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Natuurlijk mag dat. Nederland kent geen copyright wet hoor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Natuurlijk kan dat niet.
Je vervalst de boel en denkt dat dat kan????
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
was denk ik een sarcastische antwoord (A)
Nee, dat is strafbaar.

Toegevoegd na 28 seconden:
Heb ik een keer op t.v. gezien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ken het merk "neppe merk" niet. Maar een nagemaakt dus nep-merk mag je niet verkopen. Uiteraard niet, je wilt het immers ook niet kopen, toch?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee dat is harstikke illegaal