Mag je sigaretten op laten sturen vanuit het buitenland?

zoja, hoeveel, of welke landen, zonee, waarom niet?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving
11.7K

Antwoorden (2)

Versturen mag altijd, alleen zul je vanaf een aantal landen import-kosten moeten betalen. Ook de nederlandse accijns zullen acht betaald moeten worden, en dit soort pakketjes raken vaak 'kwijt' bij de douane...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klopt. Lijkt wel of zeker de helft gewoon verdwijnt..
en als ze vinden dat er heffingen betaald moeten worden, dan moeten ze toch een rekening sturen? Maar veel word gewoon in beslag genomen zonder opgaaf van reden.
Vandaar of ik wil weten of het uberhaupt wel mag...
Het is ijn principe toegestaan sigaretten vanuit het buitenland op te laten sturen.
Wanneer het echter zo is dat deze sigaretten veel goedkoper zijn dan in Nederland omdat de accijns in het andere land veel lager ligt dan hier ben je verplicht (om welke hoeveelheden het ook gaat) dit op te geven aan de belasting.
Je zult dan een invoerheffing moeten betalen.
Veelal het verschil moeten bijbetalen tussen de accijnsverschillen zodat het voordeel wat je zou hebben teniet gedaan wordt.
Dit om te voorkomen dat mensen massaal sigaretten op deze manier gaan importeren.
Je zou het kunnen vergelijken met sigarettensmokkel.
Logisch dat de Nederlandse overheid hierop ingrijpt.
Meestal echter worden sigaretten die op deze manier uit het buiteland worden "geimporteerd" door de douane in beslag genomen en vernietigd.