Mag een woningbouwvereniging mijn tuin betreden voor een controle, zonder mijn toestemming te hebben gekregen.

Ik moet eind deze maand mijn huis uit. Ik woon in een huis op basis van de leegstandwet. Nou moet ik volgende week voor de laatste controle het huis en tuin bezemschoon opleveren. Op enkele spullen in mijn tuin staan markeringen. Blijkbaar heeft de woningbouw/slooporganisatie mijn tuin betreden en deze spullen gemarkeerd. Op deze manier kan ik bijv. een bank niet bij de buren dumpen om er zelf vanaf te zijn. Dit is uiteraard ook niet mijn bedoeling, maar ik sta wel te kijken van het feit dat iemand in mijn tuin heeft lopen neuzen zonder mijn toestemming.
Wat kan ik hier mee doen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving
1.9K

Het beste antwoord

nee, officieel mag dat niet, tenzij in overleg met jou.
maar ja, het is gebeurd, en wat doe je er aan?
als je er een punt van wil maken kan je een klacht indienen bij de wbv.
ik vrees echter dat ze daar hun gatje mee afvegen.
gelukkig is het geen halszaak toch?
Rieneke1
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee dat is ook zo. Het is alleen zo jammer dat je je aan tal van regels van de wbv moet houden, en dat ze die zelf aan hun laars lappen.
Maar ik ga er wel een aantekening van laten maken. vind het eigenlijk gewoon niet kunnen.

Andere antwoorden (2)

Dat mag normaal niet zonder u toestemming, dan moet je da tegen die mensen zeggen he da je da nie wil zonder toestemming
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maaskantje? =)
Het mag volgens mij als de poort openstaat dan mogen ze dat als verlenging van de openbare weg maar moet je daar toe wel bevoegd zijn daarom komt de politie meestal meteen binnen als je de deur open hebt staan en ze zoeken iemand

Maar anders niet! Bij mijn weten