Bij de ING moet je minimaal 18 jaar zijn (studentenlening) ik verwacht dat de andere banken ook een minimale leeftijd van 18 eisen, maar je kan altijd langs kantoor van een bank gaan, als je het bijvoorbeeld nodig hebt voor een studie, misschien willen ze dan nog wel iets regelen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, als je ouders er voor tekenen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja idd, maar waarom zou he het doen?
Ik zou er eerst héél goed over nadenken voordat je er straks nuet meer vanaf komt.. Het blijft natuurkijk makkelijk geld..
Op elke leeftijd mag je geld lenen, veel kredietverstrekker eisen echter meerderjarigheid en een vast inkomen.
Volgens mij verbiedt geen enkele wet dat het verboden is een kind geld te lenen, de wettelijk vertegenwoordiger moet wel accorderen, omdat het kind niet tekenbevoegd is.

Toegevoegd na 2 minuten:
Oei , dubbele ontkenning.
"dat het verboden is " komt dus te vervallen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met 18 wel. Eerder alleen als je ouder/verzorger daar mee eens is. En ik hoop van harte dat die het er NIET mee eens is!!!

Weet je, als je het op 16-jarige leeftijd al een normale gedachte vindt om even te gaan lenen, dan gaat het niet goed met je betaalgedrag.

Je hebt vast zakgeld. Zet daarvan een groot gedeelte op je spaarrekening. En vraag met verjaardagen, overgang kerst, weet ik veel..geld in plaats van allerlei andere dingen. Je kunt immers niet alles hebben. Spaar. Dan heb je iets achter de hand voor slechtere tijden. Eerst sparen en het bedrag hebben en dan pas kun je het uitgeven. Als je die regel aanhoudt, gaat het de goede kant op. Iets willen wat anderen ook hebben maar het geld er niet voor hebben, geen probleem. Sparen en dan pas kijken of en hoe je het wilt besteden. En niet besteden is ook prima. Dan groeit je saldo langzaam tot een klein kapitaaltje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kimath
13 jaar geleden
van mij een plusje, zo denk ik er ook over.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik ben het hier totaal niet mee eens. "als je het op 16-jarige leeftijd al een normale gedachte vindt om even te gaan lenen, dan gaat het niet goed met je betaalgedrag" ik zet alles aan de kant om terug naar mn familie te gaan ben 16 jaar en ik heb nog lang niet genoeg vandaar dat ik kijk naar een lening of dat kan. Maar er is zeker niet iets mis met mijn "betaalgedrag" ik ben er zo klaar mee dat hier alles over 1 kam gescheerd word!.. als iemand een lening wilt voor de playstation 4 dan zou ik je snappen. Maar er zijn ook zeker 16 jarigen met een goede reden.