Ben ik verplicht om met een gebroken pink,passend werk te accepteren van mijn werkgever?

Als het werk mijn pink belast ben ik dan verplicht om dat werk toch te accepteren?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving
5.1K

Antwoorden (6)

Ja. Als je ander werk kunt doen moet je dat aanvaarden. Je kunt altijd je pink zodanig verbinden dat ie niet belast wordt. (Medische verband/hulpmiddelen handel, iom je arts)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat je passend werk moet accepteren, maar dat werk dat je pink belast geen passend werk is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je bent altijd verplicht passend werk te accepteren tenzij de je arts of arboarts het om medische redenen niet eens is met het aangeboden werk, het passende werk niet je genezing zou bevorderen.

Maar jij als werknemer mag het nooit zomaar weigeren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja dat ben je verplicht als je je ziek gemeld hebt gaat de arbo arts samen met jou kijken wat er mogelijk is en dat draait meestal uit op passend ander werk binnen het bedrijf waar je werkt. dus je bent verplicht dat te accepteren anders is het werk weigering en zet je je baan op het spel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee. Je kunt altijd ontslag nemen als het werk je niet aanstaat.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dus moet je het passende werk accepteren. Wil je dat niet kun je dus ontslag nemen, dan hoeft het niet. En dan kun je dus idd je hypotheek niet betalen, en niet eten etc. etc. Werken is een ruilhandel. Jij krijgt geld omdat je arbeid verricht. Doe of wil je dat niet, krijg je ook geen geld. Simpel toch?
Ik lees dat je in de metaalsector werkt en je geen passend werk kunt bedenken wat je zou kunnen doen.

Ga in ieder geval naar je werkgever, en vraag hem wat hij passend werk vind. Dan kun je samen bekijken of het lukt.

Jij hebt sowieso de inspanningsverplichting om passend werk te doen. Dus moet toch echt naar je werk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je zal toch moeten werken. Dan moet je ander werk doen waar je je pink niet bij nodig hebt.
Het lijkt mij geen reden om je baas zomaar je salaris te laten betalen zonder dat je daar voor werkt. Er is zat werk waar je geen pink bij nodig hebt. Dus vind jezelf vooral niet zielig, maar geef je zelf een schop onder je kont en maak wat van je werk! Komop zeg, het is een pink. Er zijn mensen met een grotere handicap aan het werk.