Mag een openbaren binnenspeeltuin als ballorig verbieden eigen etenswaren te nuttigen.?

Het is verboden eigen meegebracht voedsel te nuttigen.
Mag ballorig of een bioscoop dit zeggen. Vanmiddag hadden ze een gezin eruit gezet omdat ze eigen sap en chips aan het eten waren. Mogen ze dit echt en op grond waarvan?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving
9.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
http://www.ballorig.nl/amsterdamarena/huisregels.html Zie regel 6 en regel nr. 9
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat heb ik gezien. Vandaar mijn vraag

Het beste antwoord

Natuurlijk mag dat!

Je zegt 'openbaar', maar het is natuurlijk gewoon een bedrijf. Een bedrijf dat winst maakt door o.a. eten en drinken te verkopen. De entreeprijs is er ook op berekend dat er extra inkomsten uit de snackverkoop komen.

Door binnen te komen, verklaar je impliciet je aan de huisregels te houden. Dat is dus onderdeel van de overeenkomst die je aangaat met Ballorig op het moment dat je een kaartje koopt. Dat is de grond waarop Ballorig het nuttigen van etenswaren kan verbieden: als gast heb je je daar zélf aan verbonden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Staat inderdaad een bord bij de ingang dat het niet mag. Verdienen ze lekker op.
Ik denk dat je binnentreden accoord gaat met hun regels.

En het is hún zaak, dus zij maken de regels. Ik denk dat dat mag.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit valt wettelijk gezien onder algemene voorwaarden.
Als je dus binnen treed dan ga je akkoord met deze AV.
Uitzonderingen zijn er natuurlijk altijd, zo heb je kinderen die een speciaal dieet volgen (mijn zoon) en daar doen ze nooit moeilijk over (omdat ze het eten niet in huis hebben dat hij WEL mag eten)

Zie ook bijgevoegde bron voor meer informatie
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, dat mag. Als er etenswaren, drank en snoep te koop aangeboden worden mag je niet je eigen meegebrachte spullen nuttigen. Logisch ergens, als je naar een restaurant gaat neem je toch ook niet je eigen eten mee ?

Toegevoegd na 33 seconden:
Het staat als het goed is ook in de algemene voorwaarden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
jc54
13 jaar geleden
Ik ben het deels met je eens, maar je vergelijking met een restaurant slaat nergens op.
Je gaat naar een restaurant, juist óm te eten.
Het is niet zo dat ze naar de speeltuin gingen en hun eigen speelgoed meenamen....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
HAHA, mooie vergelijking jc54!
ja dat mag mits het duidelijk is aangegeven.
huisregels op mogen worden gesteld als ze niet in strijd zijn met de wet (bv Algemene Wet Gelijke Behandeling) en openbare orde.

iedereen die voor akkoord heeft getekend, of deze heeft kunnen lezen en toegang neemt tot het betreffende ruimte waarop deze regels van kracht zijn moet zich hieraan houden.

(met zoals je op een terras verplicht bent een drankje te nuttigen, controle van tassen, consumptie bij gebruik van toilet, etc)

de verkoop van eten en drinkwaren is een bron van inkomsten, maar uitjes zijn duur en wil men de kosten drukken door zelf eten en drinken mee te nemen.
dit zou inkomstenderving betekenen voor de bios en balorig in dit geval. door dit te voorkomen neem je dit op in de huisregel.

in principe had het gezin zich aan de regels moeten houden, maar eruit zetten vind ik wel erg drastisch. een waarschuwing was naar mijn mening ook goed geweest.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat is een openbare speeltuin????
Bedoel je een overdekte speeltuin waar men entree moet betalen?

Wat of wie is ballorig?
En wat is openbaar?
Ik denk dat dat gezin zich ballorig gedroeg met hun eigen eten en drinken.

Natuurlijk is het zo dat als ik een bepaalde
(pret) accomodatie huur en onderhoud en beheer of bezit,
dat ik dan mijn eigen regels mag stellen.

Huisregels heet dat.

Ja, en als jij je niet aan mijn huisregels houdt, dan kan ik je verwijderen.
Dat geldt in mijn huis.
Dat geldt op deze site.
Dat geldt op veel locaties.

Toegevoegd na 5 minuten:
Natuurlijk moeten die regels dan wel duidelijk zijn aangegeven.
En natuurlijk proberen wij Nederlanders ( ons bin zuunig) onze eigen spullen naar binnen te smokkelen.
Maar dan weet je dan je in overtreding bent.

Toegevoegd na 16 uur:
http://www.ballorig.nl/houten/huisregels.html

Zie regel 7 en regel nr. 10.