mijn vriendin en ik hebben een huis gekocht en zij is nu met de noorder zon vertrokken. hoe kom ik erachter of ze hier nog staat ingeschreven ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wat ongelooflijk vervelend voor je.
ga naar het gemeentehuis en vindt uit of ze nog
ingeschreven staat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heeft ze geen mobiele telefoon?

Antwoorden (6)

Dat kan je bij de gemeente natrekken, neem dan wel de papieren mee als bewijs van eigenaar en/bewoner van het pand
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De gemeente kan je dat zo vertellen.

Als jullie samen een huis gekocht hebben, neem ik aan dat zij ook mede-eigenaar is en dat ook de hypotheek deels op haar naam staat. Of ze op het adres staat ingeschreven is dus van minder belang dan de vraag of ze haar verplichtingen na gaat komen!
bamibal
13 jaar geleden
Als ze weg is en blijft dan kan ze niet meer op jouw adres ingeschreven staan. Als ze dat wel is dan kan je dat geld kosten (sommige gemeentelijke en waterschapslasten).
De inschrijving kun je nagaan bij de GBA (gemeentelijke basisadministratie).
Kun je nu wel de financiering rond krijgen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zolang ze zichzelf nergens anders laat inschrijven,,dan blijft ze in de gemeente waar jullie wonen ingeschreven staan.
Normaal verstrekt de gemeente deze gegevens niet.
Maar dit van jou is een ander geval.
Ik zou zo wie zo contact opnemen,met de gemeente administratie.
En een advocaat inschakelen.
Want deze bereikt meer dan jij alleen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik kreeg laatst vaak post die voor de buren bedoeld was, maar die aan mijn adres geadresseerd was (met hun naam er dus op). Ik heb de gemeente even gebeld en ze hebben me zo bevestigd dat mijn buren zich niet (al dan niet per ongeluk) op mijn adres hadden laten inschrijven.
Huis is dus ook van jou met je eigendomsakte naar gemeente gaan z vertellen jou hoeveel mensen er wel of niet ingeschreven staan op jou adres succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als het huis op beider naam staat, dus twee personen zijn eigenaar, gaat de bank wel uitzoeken waar ze zit.
Blijft ze haar deel niet betalen dan heb je een probleem, want dan wordt het huis bij opbod verkocht en blijf je waarschijnlijk met een restschuld zitten van jouw deel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Erger, hij blijft dan met de vollédige restschuld zitten. Bij het samen nemen van een hypotheek ben je beide aansprakelijk voor het hele bedrag. Dat wordt verhaald op wie er maar achterhaald kan worden (hij dus), waarna degene die de schuld heeft betaald een vordering op de andere persoon heeft. Maar dat is een schrale troost als er bij de ander niets te halen valt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Behalve als het huis twee onafhankelijke eigenaren heeft, dus niet in gemeenschap van goederen en dat soort zaken?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, gemeenschap van goederen heeft er niets mee te maken. Dat is een overeenkomst tussen partners (huwelijk met of zonder huwelijkse voorwaarden is gewoon een contract). Dit gaat om de overeenkomst die twee mensen - ongeacht hun verdere onderlinge relatie en contracten - hebben met een hypotheekverstrekker. Ze hebben samen een hele hypotheek, niet ieder een halve hypotheek. Dat maakt ze ieder voor zich hoofdelijk aansprakelijk voor de héle hypotheek. Als er dus één met de noorderzon vertrekt, zegt de bank niet "ach, daar kun jij niets aan doen", je wordt gewoon in één klap volledig verantwoordelijk. Hoe je de helft van wat je maandelijks betaalt of de helft van je restschuld bij gedwongen verkoop dan weer van de verdwenen ander terugkrijgt, is je eigen probleem, niet dat van de hypotheekverstrekker.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Duidelijk, dank je.