Als ik ga verhuizen is het dan genoeg om me in te schrijven bij de nieuwe gemeente, of moet ik me ook uitschrijven bij de gemeente waar ik vandaan kom

Ik zit er bovendien maar tijdelijk, is het dan nog wel noodzakelijk om me daar in te schrijven? Ik zit nu in Utrecht, ga voor 3 maanden naar Rotterdam en dan naar Breda.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving
2.3K

Het beste antwoord

Bovendien een heleboel instanties, zoals je ziektewet verzekering en post van de staat word dan automatisch naar het adres verzonden daar waar je staat ingeschreven. Dus dat ontvang je dan niet.

En inderdaad het is ook wettelijk verplicht om je binnen 3 dagen bij een andere gemeente in te laten schrijven als je bent verhuisd
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

als je je inschrijft in de ene gemeente dan regelt deze dat je wordt uitgeschreven bij de andere!

alleen inschrijven is dus nodig

gr

Toegevoegd na 1 minuut:
ja... je moet je wel inschrijven in de gemeente waar je woont... anders kan je op heel veel zaken geen aanspraak maken en dat zou wel nodig kunnen zijn

het kost niets... alleen wat moeite...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
volgens de wet ben je verplicht je binnen drie (werk)dagen in te schijven in de gemeente waar je bent gaan wonen.