Hoe laat moet ik het grof vuil buiten zetten?

Van de Roteb moet ik het om 6:30 klaar hebben staan, omdat de ophalers dan al daadwerkelijk kunnen verschijnen. Maar net moet ik van de politie alles weer binnen halen omdat ik het niet voor 6:30 op straat mag zetten.
Oftewel.. het moet VOOR 6:30, maar MAG niet voor 6:30!
Hoe laat moet ik het dan doen?

Toegevoegd na 5 minuten:
7 uur? Nee, want ze kunnen al om 6:30 komen, en Roteb zegt dat je het dan klaar moet hebben staan.

6:30 beginnen? Als je veel hebt, en je bent even bezig?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving
23.2K

Het beste antwoord

Dit is wat op de website van Roteb staat:
- Mag ik grofvuil ’s avonds, de avond van tevoren buiten zetten?
Nee dit mag niet. U mag vanaf 06:00 ’s ochtends op de afgesproken ophaaldag uw grofvuil buiten zetten. Wanneer u toch een avond van tevoren grofvuil buiten zet, is dit geheel op uw eigen verantwoording en dus op eigen risico. Wanneer grofvuil te vroeg buiten staat is de kans dat andere mensen het gaan doorzoeken erg groot.
Dit vormt een grote bron van straatvervuiling. (verspreiding van het afval met kans op verwaaiing)
- Hoe laat mag ik grofvuil aanbieden?
Grofvuil dient om 06.30 uur ’s morgens klaar te staan, vanaf die tijd kunt u de Roteb ook daadwerkelijk verwachten. Eerder aanbieden is op risico van de burger, hij of zij riskeert hiermee een proces verbaal van Stadstoezicht. Roteb haalt het grofvuil vervolgens op tussen 06.30 uur en 22.00 uur.
Amadea
13 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je de vuilnis dan precies om half 7 buiten zet, dan is er geen vuiltje aan de lucht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mag ik grofvuil 's avonds al buiten zetten?

Nee dit mag niet. U mag vanaf 06:00 's ochtends op de afgesproken ophaaldag uw grofvuil buiten zetten. Wanneer u toch een avond van tevoren grofvuil buiten zet, is dit geheel op uw eigen verantwoording en dus op eigen risico. Wanneer grofvuil te vroeg buiten staat is de kans dat andere mensen het gaan doorzoeken erg groot. Dit vormt een grote bron van straatvervuiling. (Verspreiding van het afval met kans op verwaaiing)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat verschilt per gemeente, wij mogen het hier wel al 's avonds neerzetten, alleen wel pas na een bepaalde tijd 's avonds.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
en je loopt grotere kans op een fikse boete dan op zwerfvuil. De meeste mensen halen er netjes tussenuit wat van hun gading is.
Wat ik hier zie( gemeente Zaanstad) is dat ze het de avond er voor al buiten zetten en er kraait verder niemand naar. als je mazzel hebt haalt iemand het nog weg ook.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
vette pech!
ik zet de spullen ook altijd de avond tevoren buiten, maar officieel mag het niet.
je moet het in de ochtend klaarzetten, voor 6.30.
Rieneke1
13 jaar geleden
Dat zal per gemeente verschillen.

Bij ons mag je de container vanaf 6 uur s,morgens buiten zetten.
Maar ze staan er al de avond ervoor.
Grof vuil gaat bij ons op afroep.
Ik zou de papieren van Roteb gewoon eens aan de politie laten zien.
En misschien heb je de pech gehad dat ze jou net bezig zagen met dat grof vuil.
Want als het er al stond,dan gaat de politie er echt niet achteraan.
Teveel moeite.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hier wordt alles al in de avond buiten gezet en ook de politie hoor je er niet over. Ligt waarschijnlijk aan het deel van de stad waar je woont.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In Utrecht maak je een afspraak voor het ophalen, en dan mag je het NA 7 uur 's ochtends op de ophaaldag buiten zetten, dit om te voorkomen dat mensen er in gaan scharrelen of ermee gaan voetballen of het in de hens steken.
En inderdaad: anders kun je een boete krijgen.
Plus nog een risico: jij zet je troep buiten, keurig volgens de regels maar te vroeg, vervolgens dumpen anderen er zooi bij waardoor jij een boete krijgt wegens teveel of verkeerd aanbieden van grofvuil, of aanbieden van verboden spullen.
Ophalen gebeurt niet voor 8 uur hier.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dit is vanaf 6:30 uur, dus niet voor 6:30 De ophaaldienst zal waarschijnlijk om 6:30 uur beginnen.