Als je op GV een fout antwoord geeft,en de vraagsteller volgt dit op. Met fatale gevolgen. Ben je dan juridisch verantwoordelijk.?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving
1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Stel eens een vraag, waar je het antwoord al op weet. Grote kans dat je een paar domme foute antwoorden erbij krijgt. Of antwoorden die al 20 jaar achterhaald zijn.
amigo
13 jaar geleden
De beste vraag van vandaag wat mij betreft

Het beste antwoord

In geen geval,het gaat hier om een site,waar goed(!) willende amateurs elkaar advies geven. Zij kunnen daarom niet aansprakelijk worden gesteld.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt.+1

Andere antwoorden (7)

De antwoorden en adviezen die hier op G.V. gegeven worden, hebben geen enkele rechtsgeldigheid.
jc54
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt +1
je geeft antwoord naar beste eer en geweten.

vraag me af of er fatale gevolgen denkbaar zijn
op deze vraag-antwoord site.
wel wordt mogelijk de nieuwsgierigheid geprikkeld,
maar dat is met alles op internet m.i.

juridisch ben je m.i. niet verantwoordelijk
wel kun je je sociaal/ethisch verantwoordelijk voelen
voor wat je zegt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oh, er zijn zeker fatale gevolgen denkbaar. Ik heb vooral in de medische hoek verschillende keren potentieel dodelijke adviezen gezien. (Daar staat overigens niet voor niets een voorbehoud bovenaan de pagina.)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
gebeurt daar dan iets mee?
of blijft het bij het waarnemen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oh, uiteraard gebeurt daar dan iets mee! Een reactie op het antwoord (zodat de waarschuwing ook zeker bij de vraagsteller terechtkomt) en een melding bij de mods. Het probleem is natuurlijk dat er altijd een gevaarlijk antwoord tussendoor kan glippen.
DISCLAIMER - VRIJWARING
Ondanks de constante zorg en aandacht die wij besteden aan de samenstelling van deze site en de daarin opgenomen gegevens, kunnen Sanoma Digital Group The Netherlands B.V. en haar groepsmaatschappijen (hierna tezamen aangeduid als: "Sanoma Digital") niet instaan voor de volledigheid, juistheid of voortdurende actualiteit van de gegevens en de inhoud van de site. Sanoma Digital aanvaardt dan ook geen aansprakelijkheid voor enigerlei directe of indirecte schade, van welke aard ook, die voortvloeit uit of in enig opzicht verband houdt met het gebruik van de site of de (on)bereikbaarheid van de site.

Beweringen en meningen, geuit in artikelen en mededelingen op de pagina's van deze site, zijn die van de auteur(s) en niet (noodzakelijkerwijs) die van de webmaster, de internetprovider of Sanoma Digital. Sanoma Digital kan op geen enkele manier verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud hiervan en is niet aansprakelijk voor enigerlei directe of indirecte schade die mogelijk voortvloeit uit de betreffende uitingen.

Sanoma Digital kan er niet voor instaan dat de informatie op deze site geschikt is voor het doel waarvoor de informatie door u wordt geraadpleegd. Alle informatie, producten en diensten worden aangeboden in de staat waarin deze zich feitelijk bevinden en zonder enige (impliciete) garantie of waarborg ten aanzien van hun deugdelijkheid, geschiktheid voor een bepaald doel of anderszins.

.

Toegevoegd na 5 minuten:
Neem het voorbehoud bij medische informatie in acht.
Raadpleeg bij gezondheidsklachten een arts.

Dit staat boven vrijwel elke medische vraag.
Lees dat eerst voordat u gehoor gaat geven aan
adviezen op uw medische vraag.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee, er zijn gewoon mensen op gv die anderen willen helpen. als je iets verkeerds zegt ben je helemaal niet verantwoordelijk. je wordt misschien op je fout gewezen, maar je moet sowieso niet alles op internet geloven .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Absoluut niet!
JIJ beslist of je iets doet of niet doet. Dus JIJ bent verantwoordelijk voor je eigen gedrag en daden.

Als iemand hier zegt: spring maar in de sloot, dan mag je zelf besluiten of je wel of niet in dat koude water gaat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De hier gegeven adviezen sluiten de eigen verantwoordelijkheid niet uit.

M.a.w. je blijft altijd ZELF verantwoordelijk voor al je daden en je handelingen.

De hier verkregen adviezen kun je daarom ook het beste beschouwen als een vrijblijvende raad van iemand..van wie je weinig tot niets weet.

En dus dien je bij de antwoorden hier de nodige voorzichtigheid in acht te nemen..

Bij medische handelingen, raad ik je aan, eerst het advies van een deskundige..b.v. een arts of specialist te vragen.

Groet,

Ton
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Degene die iets met het antwoord doet, kiest er zelf voor om ernaar te handelen. Daar kan iemand anders nooit verantwoordelijk voor zijn.