Wie moet de kosten voor het kort geding betalen?

In het kort geding werd ge-eist dat de gedaagde de proceskosten moet betalen.
Het kort geding is ingetrokken. Wie moet nu wat betalen?
Klopt het dat je zelf altijd je griffiekosten moet betalen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving

Het beste antwoord

De griffiekosten moeten vooruit worden voldaan door de eisende partij. Alleen die partij kan afzien van het voortzetten van de zaak. Dan ben je je griffiekosten kwijt. Als het tot een uitspraak was gekomen had de rechter een uitspraak kunnen doen over wie moest gaan opdraaien voor de griffiekosten.
escape
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
griffiekosten (2 x)
escape
13 jaar geleden
Uiteraard. Er is geen rechtszaak geweest. Je hoeft als gedaagde dan niets te betalen. Wat de tegenpartij graag wilde is dat jij het zou gaan betalen. Maar daar was eerst een rechtszaak voor nodig. Die is er niet geweest. Nu heeft hij het betaald.