het kenteken van mijn auto is in beslaggenomen door rdw in zwolle. wat nu? zie uitleg

na een forensischonderzoek hebben ze alle papieren in beslag genomen en gestald buiten me woonplaats, na een goedkeurig op de apk.
maar als er nu iets gebeurt met de auto , hoe kan ik dan aantonen dat ik de eigenaar ben? p.s rechtzaak volgt nog.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (3)

De auto is in beslag genomen is dus nu even niet meer van jou. Bij de rechtzitting zal je wel horen of je hem nog terug krijgt. Als dat zo is krijg je ook de papieren weer terug
ronron1212
13 jaar geleden
Waarschijnlijk is het het handigst om deze vraag te stellen aan het RDW. Die zullen je precies kunnen informeren hoe of wat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja en dat hippo is nu het grote probleem. dat willen ze niet omdat het een foresisnchondrzoek was? zelfs het rapport krijg ik niet zonder advokaat. tis te gek voor woorden, het is me eigendom... dan heb je toch recht op antwoorden?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik weet niet of iets formeel nog je eigendom is als het in beslag genomen is.
Maar ja, dan zou ik een advocaat inschakelen, die kan misschien wel wat helderheid verschaffen in deze brij.
Indien u niet over uw auto en de bijbehorende papieren kunt beschikken na een forensisch onderzoek dient in het proces verbaal dat aangegeven staan en wat de ten laste legging is.

Forensisch onderzoek kan heel veel dingen boven water halen mbt het voertuig waar u al of niet weet van heeft. RDW geeft u geen informatie om het onderzoek niet te belemmeren.

Misschien weet u zelf waar de schoen wringt, maar ik zou dat niet op internet zetten. Uw APK Keuringstation kan u ook wat op de mouw spelden indien u niet over justitiele papieren beschikt en is de auto gewoon van u gestolen.

Waarschijnlijk horen we daar het fijne niet meer van.