Kan ik bij de burgerlijke stand van een gemeente vragen of mijn broer en zijn vriendin geregistreerd partners zijn?

Hij wil er met mij niet over praten, en heeft niet lang meer te leven. Mijn zus en ik willen te weten komen of zijn vriendin zijn geregistreerd partner is, in verband met een eventuele erfenis. Bedankt.

Toegevoegd na 3 dagen:
Even een reactie van de aasgieren.
Jammer inderdaad dat jullie allemaal zo snel uitgaan van het negatieve.
Twee jaar geleden heeft onze broer een Russische bruid "genomen", maar is niet met haar getrouwd.
Onze ouders leven niet meer, en hij is dus ernstig ziek.
Hij wil niet praten over zijn situatie, zelfs niet over zijn wensen voor begrafenis of crematie.
Is het zo vreemd dat wij willen weten hoe het zit?
Bedankt voor de antwoorden, we weten nu dat we het niet kunnen te weten komen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving
1.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja mijn idee! Verschrikkelijk zeg!
ronron1212
13 jaar geleden
Gewoon eng hoor. Geld en nog eens geld denk aan zijn vriendin die straks haar partner moet missen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je zal moeten wachten tot je broer echt dood en begraven is. Gaat dat lukken voordat jullie beginnen te lijkenpikken over zijn erfenis? Oh, en als je broer niet lang meer te leven heeft en weet dat jullie nu al vooral aan de erfenis denken, is hij vast zo slim geweest om ervoor te zorgen dat zijn geliefde niet onverzorgd achterblijft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat hij er niet over wil praten zegt genoeg.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja lekker hoor als je nog maar kort te leven hebt meemaken hoe je hebberige broer en zijn vriendin ff willen weten hoe de erfenis verdeeld kan worden bah !
ronron1212
13 jaar geleden
Het gaat om twee hebberige zussen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien heeft de broer wel veel schulden, dat is ook een erfenis en willen de zussen zich daarop voorbereiden, je weet het niet.
Je hoeft niet altijd van het negatieve uit te gaan, oordelen doen we zo lekker snel en makkelijk.
ronron1212
13 jaar geleden
Als dat zo is kun je de erfenis gewoon weigeren
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik hoop dat er niks anders is dan schuld, dan heb je of schuld of niets! Verschrikkelijk dat je dit probeert. Jullie zijn zeker ook een gebroken familie.... bah!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wie bedoel je met 'jullie' en wat bedoel je met een gebroken familie Anne01?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de gene die dit vraagt en de hebberige zus. Als je uit een warm nest komt, dan ben je niet de erfenis al aan het verdelen als de gene die gaat sterven nog leeft! Ik zou niet eens meer in de spiegel durven kijken als ik een van die dames was!
ronron1212
13 jaar geleden
Anne01 helemaal mee eens
ronron1212
13 jaar geleden
Je hoort ook niets meer van de dames
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Anne wat ik wil zeggen is dat je misschien te snel oordeelt.
Verder is 'het uit een warm nest komen' geen keuze, je kan er niets aan doen als het warme nest er niet is, je kiest je plek om geboren te worden niet uit.
En ook het gebroken gezin is geen keuze voor kinderen.
Verder kan iemand uit een niet warm nest en een gebroken gezin een heel normaal sociaal mens zijn, vind het erbij halen van deze zaken echt nergens op slaan.
Iets dergelijks kan in elke familie voorkomen, warm of niet, gebroken gezin of niet. Heb door mijn werk vaak sterfgevallen meegemaakt en veel toestanden over erfenissen gezien, die komen in alle soorten families voor. Deel jouw mening wel, maar uit de vraag blijkt niet dat de zussen de erfenis op willen eisen, die suggestie wordt misschien gewekt, maar het zou ook een andere reden kunnen hebben.
ronron1212
13 jaar geleden
Het ligt er dus aan wat je wilt weten. Heeft dat iets met de status van hun relatie te maken? Zij woont bij hem en zal dus ook legaal in nederland moeten verblijven. dus ze zullen wel iets geregeld hebben. Jullie vraag ging om hun relatie en een mogelijke ervenis.

Antwoorden (6)

nee dat kan je niet zonder een goeie rede
maar eigenlijk kan het alleen met toestemming
van broer of partner.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee. Het aanvragen van dit soort gegevens (uitreksel huwelijksregister) moet persoonlijk gebeuren en kan je niet uit naam van iemand anders doen, zonder diens toestemming (http://www.bilthovenbouwt.nl/nl-nl/sitecore/content/home/productcatalogus/producten/u/uittreksel-huwelijksregister.aspx).

Overigens: Ik kan me goed voorstelllen dat je broer hier niet over wil praten met iemand die er in geinteresseerd is vanwege een eventuele erfenis na je broers' dood. Schaam je.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee dat kan je niet navragen. Je komt er pas achter als hij overleden is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee dat kan niet. Ik hoop dat je broer een goed testament heeft gemaakt waar hij alles aan zijn vriendin nalaat
ronron1212
13 jaar geleden
ronron1212
13 jaar geleden
Ja het is erg maar ja geld en nog eens geld stel je voor ze krijgen niets
Je zou het aan zijn vriendin kunnen vragen.
De gemeente geeft er geen antwoord op.

Toegevoegd na 1 minuut:
Je weet ook niet of je broer misschien een testament heeft. Broers en zusters kunnen per testament worden onterft ten gunste van om het even wie.

Dus wees lief voor de jongen en wacht af.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat een paar vreemde reacties hier..

Ik kan me juist heel goed voorstellen dat jullie graag willen weten hoe en en ander zit. Jammer dat het niet tot openheid is gekomen in de periode dat je broer zijn partner naar NL haalde.

Jullie zijn bang dat Mrs Rusland straks snel vertrekt met alles wat van jullie broer is. Die kans is altijd aanwezig, natuurlijk.

Heeft je broer kinderen? Dan ontvangen die straks in ieder geval een kindsdeel.

En verder wordt er door de notaris pas na het overlijden uitgezocht of er een testament is gemaakt. Het meest recente testament is dan geldig. Is je broer eerder getrouwd geweest? Misschien is er dan nog wel een testament ten gunste van zijn ex-vrouw?

Ik zou je willen adviseren een rechts- en wetswinkel te bellen of zij je verder kunnen helpen. Volgens mij is de eerste telefonische vraag gratis.