als er beslag word gelegd op u goederen kan een derde deze afkopen en in bruikleen geven, maar hoe het zit het met een auto? hoe word dit geregeld?

als een deurwaarder beslag komt leggen op uw auto, kan een derde deze afkopen zoals met al de rest van de goederen, ja... maar hoe word het in zijn werk gebracht dat de persoon in schuld deze nog steeds kan gebruiken zoals al de andere goederen? want die staan in huis, mits een leenovereenkomst etc... met de nodige aankoopbewijzen van de deurwaarder, maar met aan auto? hoe gaat dit in zijn gang? moet de auto heringeschreven worden maar op de derde persoon, moet deze papier geven dat de ander hoofdgebruiker is, heeft hij een verkoopskeuring nodig? etc....

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving
1K
itsme
13 jaar geleden
betreft dit Belgie of Nederland?

Antwoorden (2)

Derde koop op dat moment dus eigenlijk de auto. Dus overschrijven op naam van derde. Dat deze vervolgens de wagen aan je uitleent is zijn probleem. Maar de wagen is zijn bezit
ronron1212
13 jaar geleden
Als ik je goed begrijp is je vraag: Kan iemand die auto dan van jou kopen en daar een deel van je schuld van betalen.

En màg iemand die auto dan aan jou uitlenen?

Alles wat zich op jouw bodem bevindt is voor beslag vatbaar..moet ik je eerst even vertellen.

Die auto mag je niet zonder meer aan het beslag onttrekken..die verkoop moet je aan de deurwaarder overlaten.

Als die persoon die auto vervolgens aan jou uitleent..ook nadat die auto op zijn/haar naam gezet is..kàn de deurwaarder nogmaals beslag op die auto leggen..(en die nogmaals te koop aanbieden) omdat die auto zich op jouw bodem bevindt. Ook al staat die auto vòòr je huis.

Groet,

Ton