Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat gebeurt er als je na 3 jaar opnieuw wordt aangehouden voor rijden zonder rijbewijs op een snorfiets? Mag ik mijn rijbewijs nog wel halen?

Ik ben helaas aangehouden omdat ik reed zonder rijbewijs en kenteken. 3 jaar geleden kostte dit mij 460 euro. Nu zal dat ongetwijfeld weer gebeuren. Nu het de tweede keer is denk ik dat ze het niet bij een geld boete laten. Voor een snorfiets heb ik een AM rijbewijs nodig.

Over een paar weken hoop ik af te kunnen rijden voor mijn rijbewijs B. Kan dit in gevaar komen?

Natuurlijk is dit allemaal erg dom van me.. En dat weet ik... Ik hoop dat iemand me verder kan helpen! :)

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wetgeving
913
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een rij ontzegging heeft bij jou toch geen zin ;-) Je rijdt toch wel, ook zonder rijbewijs :-P Succes met afrijden..!

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Er zal je weer een transactievoorstel worden gedaan door de Officier van Justitie. Dit keer zal het boetebedrag wel hoger ligger dan 460 euro. Er wordt namelijk rekening gehouden met je verleden.

Een ontzegging besturen motorvoertuigen (obm) wordt na een tweede keer over het algemeen niet opgelegd. Je kunt dus straks gewoon rijexamen doen.
(Lees meer...)
AlphaLimaSierra
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt voor de reactie.
Wat is het percentage ongeveer waarmee de boete wordt verhoogd?

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding