Kan ik nog een Verklaring van goed gedrag krijgen?

Ik ga in de thuiszorg werken en heb hiervoor zo'n verklaring nodig. Nu wil het zo zijn dat ik vroeger wel ben aangeklaagd samen met 2 vrienden voor een gevecht in een kroeg, en hiervoor voor de rechter heb gezeten maar dat die rechtzaak geseponeerd is, dus de rechter achtte mij onschuldig dit was in 2009. Ook ben ik veroordeeld voor het hebben van illegaal vuurwerk, doosje nitraten Dit was in 2010. Ik vroeg mij af of iemand weet of het nu nog mogelijk is om zo'n Verklaring te krijgen voordat ik 30 euro betaal.

Ik denk namelijk dat ik hem wel krijg aangezien ik niet ben veroordeeld voor die vechtpartij en dat het vuurwerk zo klein is dat het geen zwaar bewijs is.

Wie heeft hier verstand van en zou mij willen informeren?

Weet jij het antwoord?

/2500

Bij de gemeente waar je werkt als het goed is. Toegevoegd na 43 seconden: correctie: waar je woont.

geen probleem hoor.

Weet je zeker dat de zaak geseponeerd is? Dat houdt namelijk in dat de Officier van Justitie heeft besloten je niet strafrechtelijk te vervolgen, dus zou je niet voor de rechter hoeven komen en kan hij je ook niet onschuldig achten. Indien je wel bij de rechter bent geweest, maar geen straf hebt gekregen, ben je waarschijnlijk vrijgesproken.. Dat wil echter niet zeggen dat je onschuldig bent, maar meer dat het niet bewezen kon worden. Bij de aanvraag van een VOG zal dit dus waarschijnlijk naar voren komen. Lichamelijk geweld KAN een belemmering zijn voor je VOG, aangezien je in de thuiszorg met (oudere en/of minder valide/zieke e.d.) mensen gaat werken. Ik zeg KAN omdat daar geen vaste regels voor zijn. Je dient het verzoek in, en dan gaan ze je 'daden' vergelijken met je toekomstige baan. Dat wordt tegen elkaar afgewogen. In mijn ogen is het in het bezit hebben van illegaal vuurwerk niet echt een belemmering voor je functie, maar geweld wel. Maar nogmaals, dit kan niemand je vooraf vertellen.. Als je graag een leuke baan wilt, zul je de gok moeten wagen en je niet druk maken over die 30 euro.. Ik gok dat die doos illegaal vuurwerk een stuk duurder was!

Ik heb er geen verstand van, kan je wel raad geven....Je zegt zelf al dat je in de thuiszorg ga werken, en deze verklaring daarvoor nodig hebt, dus je bent zo wie zo die 30 euro kwijt, of je hem wel of niet krijgt, ga er voor!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100