Kan je een BV-bedrijf oprichten zonder adres?

Ik hoor van een kennis dat men een 'B.V. in oprichting' (B.V.io) kan oprichten als bedrijf. Echter lijkt het mij sterk dat dit zomaar zonder adres kan?

Hoe zit dit?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving
2.3K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wie zegt dan dat een B.V. i.o. geen adres heeft? Het kan in ieder geval niet zonder adres.

Antwoorden (3)

Een bv is een bedrijf maar hier hoort ook een bedrijfsadres bij Informeer verder bij de KvK. Een bv behoort aan de hand van een notariele akte en een bewijs van geen bezwaar van justitie te worden ingeschreven oi staat voor de korte tijd dat het regelen van dit alles staat
ronron1212
13 jaar geleden
Nee. Kan alleen met een adres.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zodra een B.V. het licht ziet zal de fiscus daarmee graag in contact komen! Een adres is dus een eerste vereiste. Dan volgt:

Met de oprichting van een besloten vennootschap is meestal enige tijd gemoeid. De oprichtingsprocedure verloopt in de regel als volgt. De oprichters sluiten vooraf een zogenaamde voorovereenkomst, waarin een aantal rechtsbetrekkingen tussen de oprichters en de vennootschap worden geregeld. Deze voorovereenkomst heeft voornamelijk fiscale betekenis. Zij doet uitkomen of er sprake is van een 'geruisloze' of een 'ruisende' inbreng en stelt tevens de datum vast waarop de om te zetten onderneming voor rekening en risico van de besloten vennootschap wordt gedreven. Richt slechts één persoon de B.V. op, dan stelt hij meestal een oprichtingsverklaring op, eveneens ten behoeve van de fiscus. Hij wil daarmee vastleggen vanaf welk moment de onderneming geacht moet worden niet meer voor zijn eigen rekening (inkomstenbelasting), maar voor rekening van de B.V. (vennootschapsbelasting) te worden gedreven...