Mag je kettingslot van een ander doorzagen als hij jouw fiets daar ook mee heeft vastgezet?

Toegevoegd na 5 minuten:
Het gaat dus om de situatie dat een ander zijn fiets op slot heeft gezet en daarbij (per ongeluk?) ook jouw fiets dmv zijn ketting op slot heeft gezet.

Picture for question
escape
13 jaar geleden
in: Wetgeving
13.6K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
goeie vraag juridisch gezien zou het het zo kunnen zijn dat er dan aangifte gedaan zou kunnen worden van vernieling van/aan eigendom??
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zo'n Black & Decker ding heb ik ook altijd bij me! Gewoon voor in het geval dat.. Je weet maar nooit met die kettingsloten tegenwoordig!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee,want dan verniel je het eigendom van een ander.

Het beste antwoord

Ja! Het zou sympathieker zijn om op betreffend persoon te wachten of een briefje achter te laten, maar als je je fiets nodig hebt, ga ervoor!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Ja dat mag. Is mij ook gebeurt een tijdje terug.
Voor de zekerheid wel even een foto gemaakt van de situatie.
Toen bleek ook hoe makkelijk je met een slijpschijf een fiets kan stelen want niemand zei iets.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Van mij mag je.

Als je een zaag gaat halen wel weer even je eigen fiets goed op slot zetten !!!

Vroeger was dit een bekende truc om fietsen te stelen, de meeste mensen laten hun fiets namelijk in de verwarring van het slot. Jij weg om zaagje te halen, als je terugkomt is dat niet meer nodig want dan heeft iemand anders je fiets al weggehaald. ;-(
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor de zekerheid, en je eigen veiligheid even de politie bellen. Stel dat net de eigenaar er aan komt, kun je een groot probleem door krijgen. Dan vertelt de politie wel wat je kan en mag doen, en soms komen ze je zelfs helpen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als jij kunt aantonen dat het jouw fiets is bel je de politie en wordt er gezorgd dat het slot wordt verwijderd. Voordeel is dat je later geen gezeur krijgt met de eigenaar van de andere fiets (die in mijn geval gelijk door de politie werd meegenomen)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, je mag een ander zijn eigendommen niet beschadigen.
Even contact opnemen met de eigenaar van het slot om de situatie op te lossen.

Ken je hem niet en de fiets blijft een paar dagen op slot staan dan gewoon de slijpschijf hanteren, ondanks dat dit officieel niet mag.