Hoe kan het dat zo iemand zoals sander v eerst advocaat Anker krijgt en vervolgens advocaat Moscovitch,wie betaald dat??

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (3)

Dat is erg situatie afhankelijk. In veel gevallen zijn er advocaten die mensen voor niets verdedigen, omdat het goed is dat huin naam vaak in het nieuws komt; Zo worden ze sneller gevraagd bij andere -wel betalende- cases, of omdat ze het belangrijk vinden dat iedereen een goede verdediging krijgt.

Anker was volgens mij een staats-advocaat. Oftewel: Een advokaat betaald door de staat om te zorgen dat de verdachte ook een eerlijk proces krijgt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Elke verdachte heeft in ons land recht op juridische bijstand.
De keuze van de advocaat mag de verdachte zelf bepalen, en de keuze ligt aan de advocaat zelf, of deze de zaak wil doen.
Dat Moscovitch de zaak overneemt, kan te maken hebben dat de verdachte hierom zelf heeft verzocht, of dat Moscovitch van mening is, dat de rechtstaat wederom een vormfout heeft gemaakt, en zelf deze zaak op zich wilt nemen.
Ik vermoed dat het proces zal gaan om publiekelijke veroordeling, nalatigheid over het sporenonderzoek.
Dit doet Moscovitch niet om Sander V vrij te pleiten, maar om het OM op zulke fouten te wijzen, en daardoor vermindering van straf te verkrijgen.
De onkosten hiervan worden door de staat gedragen, voor zover ik weet.

Toegevoegd na 5 minuten:
Doordat Sander V hoger beroep heeft aangetekend, heeft Sander V bedankt voor Anker, deze advocaat heeft schijnbaar volgens Sander V niet goed zijn werk gedaan en heeft juridische bijstand gevraagd voor het hoger beroep middels Moscovitch.
Dit staat elke verdachte vrij, om te verzoeken voor een andere advocaat.
Ongeacht hoe erg het ook is, wat deze persoon heeft gedaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens het papieren Brabants Dagblad heeft Sander V. Moskowitz gevraagd voor het aantekenen van Hoger Beroep. Moskowitz doet af en toe pro deo zaken. De staat betaald het merendeel, Sander V. betaald ongeveer 112 euro.