ik moet voor voorkomen bij de rechtbank (licht) zijn er advocaten in opleiding die nog een stage opdracht zoeken en mij kosteloos willen verdedigen

Ik moet binnenkort voorkomen bij de rechtbank (geen zware zaak of zo hoor) maar ik weet dat ik de klos ben omdat ik gewoon een ree ben in het open veld, en schieten maar.
Ik ben zo klein in deze grote boze wereld en wordt daar straks gewoon afgemaakt, terwijl het best wel eens zo kan zijn dat ik wel eens gelijk kan hebben of dat ze de zaak van de verkeerde kant (willen) zien.
Door mijn financiele positie (daar gaat de zaak ook over) kan ik geen advocaat betalen en heb geen recht op een gratis advocaat, dus ben je aan de leeuwen overgeleverd.
En de tegenpartij die trekken alles uit de kast en zorgen er wel voor dat dit zaakje geklaard wordt en dat de kosten wel weer doorberekend worden naar mij.

Ik zoek nu een advocaat (of zo iemand) die de rechtbank laat zien dat er niet te dollen valt met mensen die in deze situatie zitten en eigenlijk gewoon op weg zijn naar de slachtbank. Waar de tegenpartij even van moet slikken en aan zijn baas moet gaan uitleggen dat hij de zaak heeft verloren en hier helemaal geen rekening mee had gehouden heeft.
En wie weet kunnen we dan ook een tweede stap gaan doen en de kosten die zij anders in rekening hadden gebracht voor deze zaak eens bij hun neerleggen, en dan onze gemaakte kosten eens in rekening brengen.

Je gratis inzet, wordt buiten het feit dat je mij en me gezin heel gelukkig maakt dan ook nog een financieel goed gemaakt.

Boontje komt om zijn loontje.

Tweety.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarom heb je geen recht op een gratis advocaat, als jij geen advocaat kunt betalen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
vroeg ik me ook af
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat een dramatische uitleg.

Antwoorden (5)

Er zijn advocaten die niet alleen voor het grote geld gaan, maar ook hart voor de zaak hebben. Deze doen ook klussen pro deo / pro bono.

Zie bv Stibbe:

Stibbe Pro Bono beleid
Sinds december 2000 voert Stibbe een actief Pro Bono beleid. Dit houdt in dat men, naast de commerciële praktijk, in bijzondere gevallen ook kosteloze rechtshulp biedt of rechtshulp tegen sterk verminderd tarief.

Het gaat daarbij om zaken van aantoonbaar algemeen maatschappelijk belang die anders ten onrechte niet de juridische aandacht krijgen die ze verdienen dan wel niet in behandeling zouden worden genomen.

Aangezien Stibbe een uitgebreide brochure heeft geschreven is het voor u eenvoudiger deze na te lezen.

Toegevoegd na 57 seconden:
[even googlen op pro deo / pro bono en advocaat levert veel resultaten op..]
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
no cure no pay is allereerst verboden.
om wat voor een zaak gaat dit?
indien algemeen civiel of strafrecht dat met IE of informatie/media te maken heeft ben ik bereid een helpende hand uit te steken, niet kosteloos alleen maar wel voor een extreem laag uurloon. laat maar weten (prive).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de volgende link is van de rechtenstudenten uit Rotterdam.
Ik denk dat het goed is als je daar je vraag neer legt.
Zij geven in elk geval advies.

http://www.rechtopjerecht.nl/index.php

En anders zou je eens binnen kunnen stappen bij de wetswinkel of bellen met de jurofoon. Allemaal gratis juridisch advies. Zij kunnen je vast verder helpen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat je het beste eens naar het Juridisch Loket kan gaan of eens kijken of de rechtenopleiding bij jouw in de buurt een Rechtsbureau oid heeft.
Al moet je natuurlijk geen wonderen verwachten. Als je zelf al weet dat het een lastige zaak wordt kan je van een gratis advocaat verwachten dat hij/zij de zaak even wint.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou inderdaad eerst eens informatie bij een juridisch loket/rechtswinkel vragen. http://www.rechtswinkel.info/

Waar gaat je zaak over? Je toon is lichtelijk rancuneus en ik zou uitkijken met te hoge verwachtingen voor wat betreft (gratis) verdediging. Overigens gaat het Calimero-argument lang niet altijd op, maar hier kan ik in dit geval natuurlijk niet over oordelen aangezien ik de zaak niet ken.