Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

kan de liefde of datgeen je aan iemand leuk vind, zomaar opeens na een dag over zijn?

En dan bedoel ik het zo van: je vindt iemand bijvoorbeeld, leuk, een paar weken, tot zondag, en maandag vind je niks meer aan die persoon, kan dat?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (11)

Dat kan, dat heb ik ook wel eens gehad. Dan blijkt het toch niet de ware te zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ja je tot iemand aangetrokken voelen kan tijdelijk zijn. Iemand is dan toch niet wat je verwacht. maar liefde zou ik dat niet noemen
(Lees meer...)
ronron1212
15 jaar geleden
kan zomaar gebeuren.
is ineens het hele attractieve voorbij.
kom je zomaar van een koude kermis thuis.
jammer hé dat ontnuchterende dan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Natuurlijk is dit mogelijk. Als diegene bijvoorbeeld iets doet dat jou erg kwetst.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ja! Ik heb net hetzelfde meegemaakt!

Een hele opluchting eigenlijk. Al zit er wel een negatief verhaal aan vast, en of dat bij jou ook het geval is weet ik natuulijk niet. Ik denk dat 'zomaar' niet echt mogelijk is...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ja. Dat kan. Erg verwarrend.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik heb dit ook eens gehad. Zo ineens begon ik me voornamelijk te irriteren aan kleine dingen die hij deed, en ik merkte dat mijn verliefde gevoelens weg waren.
Dus ja, dit kan.
(Lees meer...)
15 jaar geleden
het kàn natuurlijk wel, maar vaak heeft dit een reden. je kan bv. een sterke sexuele aantrekkingskracht voelen voor iemand en eenmaal deze bevredigd is, heb je je zin gehad en is het voorbij.
of iemand zegt iets waarmee hij/zij alle aantrekkingskracht teniet doet. bekend is dat iemand die constant aan je voeten ligt en je zegt dat hij/zij alles voor je wil doen op de duur niet meer aantrekkelijk is.
of iemand kan iets gedaan hebben dat je heel erg tegen de borst stoot.
of je bezag iemand als perfect en het blijkt een gewoon mens te zijn zoals ieder ander.
of je hebt heel hoge eisen aan het leven waar niemand aan kan voldoen
enzovoort...

het kàn dus allemaal, maar tegelijk is het ook belangrijk om iemand te leren nemen zoals hij of zij is, duidelijk te zijn als je iets stoort en kleine foutjes te vergeven.
als dat meermaals gebeurt dat iemand plots niet meer vindt aan iemand anders dan zou ik die persoon toch adviseren om eens bij zichzelf na te gaan wat er met hèm (of hààr) aan de hand is...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Tuurlijk denk dat je meerdere mensen leuk kan vinden van het andere geslacht als je 1 persoon van deze mensen leert kennen kan je verliefd of hem nog leuker vinden....
denk dat je het zo een beetje zou kunnen bekijken....
Daarom kan het zijn dat als je hem toch leert kennen of juist niet leert kennen dat je hem niet meer leuk vind;
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het kan ook zijn dat op het moment dat die iemand jou voor het eerst opviel, toevallig alles optimaal was. Je hormonen zorgden er voor dat je verliefd kon worden, de zon scheen, je was ontspannen en het feestje was gezellig. Langzaamaan ben je weer met je voeten op de grond terecht gekomen en het gouden randje is er af. De bevlieging is over.
Dan was het een korte verliefdheid en geen liefde.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik denk dat dit kan gebeuren in de tijd dat je (bijna) verliefd bent op iemand en hij/zij een eigenschap heeft of gedrag laat zien dat je nog niet van hem/haar kende en dit echt niet leuk vindt. Dan ben je genezen.
Het zal minder vaak voorkomen als je iemand al langer kent en al een relatie hebt. Dan is dat een gevoel dat groeit en iets geeft de doorslag.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing